در پیامی به مناسبت هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی؛

حاجی میرزایی: وظیفه همه فرهنگ دوستان حمایت از امور تربیتی و تربیت اسلامی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۶۶۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: وظیفه همه فرهنگ دوستان حمایت از امور تربیتی و تربیت اسلامی است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

دستها را بشناسیم که در گلزارند دستهایی که به هر گوشه گلی می کارند

چشمها را بشناسیم که در ساحت باغ از پی پاس شقایق، همه شب بیدارند

سلام بر چشمانی که خانه‌ی امیدند و همسایه خورشید.

سلام بر زبان‌هایی که صداقت می‌آموزند و حنجره‌هایی که ایمان را فریاد می‌زنند.

و سلام بر مربیانی که مصداق بارز این اوصاف آسمانی اَند. مربیانی که با امتزاج عشق و معرفت، قدم در مسیر تربیت نسلی اصیل برای بالندگی و سرزندگی این سرزمین‌ اسلامی نهاده‌اند.

مربیانی که طبیبانه دردها را مَرهم و رنج ها را راحت جان می‌شوند و در لحظه‌های سرگشتگی و سرخوردگی دانش‌آموزان، سنگ صبور و نشان نجاتشان هستند.

عزیزانی که دست دانش‌آموزان را در دست خدا می‌نهند و راز و رمز زمزمه‌ی با او را به فطرت‌های پاک می‌آموزند.

روز «هشتم اسفند»، که معطّر به عِطر تربیت، و نام یافته به «روز امور تربیتی و تربیت اسلامی» می باشد، تقارنی مبارک با سالگرد تأسیس «صدقه‌ی جاریه‌ی» شهیدان عزیز، «رجایی» و «باهنر» دارد که حامی و هادی این جریان زلال باشند و نگذارند دلخوری و دلسردی حاصل از قدرناشناسی برخی از ناسپاسان و کارشکنی احتمالی برخی از کج اندیشان، این شجره ی طیبه را آفت زده کند.

نیک بدانیم که اگر با ابتنا بر آموزه های اسلام عزیز و نیز با تدبّر در رهنمودهای داهیانه ی مقام معظّم رهبری، که در بیانیه ی گام دوم انقلاب، تجلی یافته است، روزی در محیط‌های آموزشی همه‌ی قلب‌ها برای تربیت بتپد، اگر در مدرسه، همه‌ی مدیران، معاونین و معلمان بازوان و شانه‌هایی مهربان برای امر بزرگ و سترگ تربیت باشند، آن روز، بهترین روز و آن فضا، برترین فضاست.

همین‌جا فرصت را مغتنم شمرده و والاترین درودها را به روح پاک و ملکوتی امام راحل(ره) و شهیدان رجایی و باهنر، پایه‌گذاران این نهاد مقدس تقدیم می‌کنم و از خداوند منّان می‌خواهم که ما را سربازانی لایق برای تحقق آرمان های امام(ره) و منویّات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسیر تربیت نسل آینده‌ساز این مرز و بوم قرار دهد.

در پایان ضمن آرزوی سلامت برای آحاد جامعه و ریشه کن شدن بیماری عالم گیر کرونا از درگاه حضرت باری‌تعالی برای همکاران ساعی و صبور در نظام تعلیم وتربیت، به ویژه معاونان پرورشی، مربیان تربیتی و مشاوران مدارس که در این ایام با توجه به شرایط خاص کنونی و شروع فراگیر ویروس منحوس کرونا، با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های فضای مجازی در شبکه شاد در صف مقدم عرصه خطیر تربیت مشغول خدمت هستند، توفیق و تعالی روزافزون خواهانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار