بارش شدید برف و باران در ۶ استان

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت بارش‌ها طی امروز در ۶ استان شدت خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۶۶۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بارش شدید برف و باران در ۶ استان

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز، سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور به جز سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان فعال خواهد بود به پانا گفت: طی امروز بارش در نوار مرکزی کشور از جمله استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان و ارتفاعات مرکزی به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها طی امروز (۷ اسفند) نیز در استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان است همچنین در استان گیلان بارش برف و باران و در استان مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی فردا (۸ اسفند) در جنوب کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شمال شرق هرمزگان بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز دوشنبه (۱۱ اسفند) مجدد در استان‌های جنوبی و شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا (۷ و ۸ اسفند) ضمن ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور، دمای هوا در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، جنوب شرق، جنوب، شرق و شمال شرق کشور بین هفت تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج است، گفت: امروز (۷ اسفند) همچنین در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و طی روز جمعه (۸ اسفند) نیز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق منجر به گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۹ اسفند) نیز صاف تا کمی ابری با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار