بالا رفتن توقعات عاملی برای تعویق ازدواج جوانان!

تهران (پانا) - هر روز بر زرق‌و‌برق ازدواج جوانان افزوده می‌شود و این موضوع می‌تواند یکی از پیامد‌های منفی تبلیغات فریبنده در فضای مجازی باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بالا رفتن توقعات عاملی برای تعویق ازدواج جوانان!

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میگفتند «ازدواج شتریه که در خونه هرکسی میخوابه» اما الان هم شتر گرون است، هم خانه و هم توقعات خودمان از ازدواج بالاست! هر وقت حرف ازدواج به میان می‌آید، یاد مجالس عروسی میفتیم. مجالسی که می‌گفتند در قدیم خیلی ساده‌تر از این روزها بود. اما حالا به قول معروف چشم و هم‌چشم‌ها پدرش را درآوردهاست، به طوری که اکثر جوانان در حال حاضر به جای اینکه به فکر پس انداز برای گذران زندگی متاهلی باشند، می‌خواهند هرطور که شده یک سالن شیک و لاکچری برای جشن عروسی خود رزرو کنند یا دوست دارند در فلان آرایشگاهی که در فضای مجازی معروف است میکاپ خود را انجام دهند،که البته تمام این تصمیمات به شدت هزینه بر است.

وقتی کمی به عقب‌تر برمیگردیم متوجه می‌شویم که شاید یکی از عوامل ازدواج نکردن جوانان در حال حاضر، به غیر هزینه‌های بالای زندگی، توقعات زیادی باشد که دلیل ترویج این سبک از ازدواج و زندگی به وجود آمده باشد. اما این توقعات از کجا شروع شد؟ به نظر می‌رسد آغاز و گسترش این توقعات تاحدودی به دست فضای مجازی شکل گرفته باشد.

فقط کافی است در فضای مجازی کلمه‌ای مربوط به ازدواج را جستجو کنیم تا متوجه تبلیغات پر زرق و برق سالن‌ها، آرایشگاه‌ها و مراکز گل آرایی و .... شویم. وقتی این تبلیغات در فضای مجازی پر می‌شود در واقع هر جوانی علاقه پیدا می‌کند عروسی خود را به همین شکل برگزار کند تا بیشتر به چشم بیاید. همین موضوع شاید تاکنون باعث شده باشد بسیاری از عروسی‌ها برگزار نشود یا حتی به تعویق بیفتد.

در دوران کرونا ما شاهد این موضوع بودیم که بسیاری از جوانان به دلیل نبود امکان برگزاری مجالس عروسی، به خانه‌های بخت رفته و زندگی خود را بدون خرج اضافه برگزار کردند پس شاید یکی از مسائلی که ازدواج را برای جوانان به تعویق انداخته است، مسئله مجالس تشریفاتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار