آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران:

بهترین مدل عدالت گستری، حکومت داری قاطع و خدا محوری است

اصفهان(پانا) - امام علی (ع) وقتی جوان بود، جوان نمونه بود و در صحنه پرستش خداوند هم نمونه بود.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بهترین مدل عدالت گستری، حکومت داری قاطع و خدا محوری است

آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در پیام ویدیویی در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری علوی با تبریک تولد حضرت امیرالمومنین و روز پدر به دانش آموزان و نوجوانان و آینده سازان کشور گفت: میلاد مسعود ابر مرد جبهه اخلاق، ایمان، سیاست، مدیریت، عدالت را تبریک عرض می کنم. امیرالمومنین در دوران جوانی بهترین جوان تاریخ بشریت است، هنوز به سن بلوغ نرسیده است که دست پیامیر رابعنوان بیعت فشرد و ایمان به خدا و نبوت پیامبر را تصدیق کرد.

وی در ادامه افزود: در امواج سهمگین همه خطرها را به جان خرید و از آن روز در کنار پیامبر تا آخرین روز حیاتش ازخدا و دین خدا، قران، فرهنگ، امنیت، عدالت و حقوق انسان ها دفاع کرد.

آیت الله صدیقی در ادامه تصریح کرد:امام علی (ع) وقتی جوان بود، جوانی نمونه بود. جامع همه کمالات بود، در محراب عبادت در صحنه پرستش، نامه های او صخره ها را آب می کرد. گریه های او فرشتگان را به تعجب وا می داشت. وقتی در مقابل اشرار و کفار و مشرکین قرار می گرفت ملاحظه هیچ چیزی را نداشت. هر گرگی را می درید. هر مانعی را برطرف میکرد، در صحنه عواطف بشری همین انسان بزرگی که ملاحظه هیچ کسی را نداشت و باقاطعیت اشرار را از دم تیغ می گذراند، به خانه پیرزنی در اوج اقتدار و رهبریش می رود و بچه های یتیم او را نوازش می کند، تا یتیم ها خشنود شوند و غبار غم را از چهره آن ها برطرف کند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر بیان کرد: وجود نازنین امام علی (ع) اگر مرد خانه بود، اگر پدر بود، در امور خانه در کنار حضرت زهرا مشارکت داشت و در کارهای داخل خانه به حضرت زهرا کمک می کرد.

وی افزود: امام حسن (ع) را که کودک بود به مسجد می برد، تا سخنان جدش رسول خدا را بشنود و وقتی امام حسن بر می گشت با پدر هماهنگ بود تا آن چه را فرا گرفته است بازگو کند، بنابراین بهترین پدر علی است، بهترین جوان علی است و بهترین مدل عدالت گستری، حکومت داری، قاطعیت، خدا محوری و اجرای دستورات خدا امام علی (ع) است.

خبرنگار :حسن تقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار