اسامی نفرات برتر در بخش دانش‌‌آموزی و فرهنگیان «جشنواره علوی» اعلام شد

تهران (پانا) - جشنواره بزرگ فرهنگی هنری علوی به میزبانی استان اصفهان با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آمورش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد؛ 3 گروه دانش‌آموزان از پایه چهارم ابتدایی تا پایه دوازدهم، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان از مشارکت کنندگان در این جشنواره بودند که اسامی نفرات برتر در این جشنواره در 2 بخش دانش‌‌آموزی و فرهنگیان شب گذشته اعلام شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اسامی نفرات برتر در بخش دانش‌‌آموزی و فرهنگیان «جشنواره علوی» اعلام شد

آشنایی بیشتر با سیره و منش امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام، تبیین ابعاد مختلف زندگی و فضائل فردی و اجتماعی ایشان، ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان هند و ... از اهداف جشنواره بزرگ فرهنگی هنری علوی بوده است.

دانش‌آموزان ابتدایی در ۴ رشته، متوسطه ۸ رشته و فرهنگیان و اولیا در ۱۲ رشته و در قالب نامه‌ای به پدرم، کتابخوانی، خط تحریری، پوستر، خوشنویسی، شعر، نقاشی، داستان و ... در این جشنواره به ارائه آثار می‌پردازند. دبیرخانه جشنواره برای ارسال آثار در فضای مجازی لینک هایی را در شبکه شاد مشخص و اعلام کرده است.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با همکاری بنیاد بین المللی غدیر و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سیره امیرالمومنین علیه السلام، آشنایی با دریای بیکران معارف والای غدیر و اجرای فعالیت‌های تربیتی پیرامون موضوعات مختلف همچنین باز طراحی فعالیت‌های فرهنگی - امام شناسی، امر به معروف و نهی از منکر و انتظار و مهدویت، جشنواره‌های فرهنگی هنری ازجمله جشنواره علوی را برگزار کرد.

تبلیغ، ترویج و تحکیم اصول و مبانی دینی به خصوص اصل مترقی ولایت فقیه با استفاده از زبان هنر؛ تعمیق شناخت، باورها و زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیر خم در اذهان مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان؛ تبیین ابعاد مختلف زندگی و فضائل فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی علیه السلام؛ ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان هنر؛ اشاعه و ارتقای فرهنگ علوی با محوریت شخصیت حضرت علی علیه السلام از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

مخاطبان و شرکت کنندگان جشنواره علوی دانش‌آموزان پایه‌های چهارم ابتدایی تا دوازدهم متوسطه، فرهنگیان سراسر کشور و اولیای دانش‌آموزان بودند. برای دانش‌آموزان اتباع نیز با کدی که هنگام ثبت‌نام در سامانه سناد‌، ثبت‌نام شده‌اند امکان پذیر شد؛ آزمون رشته کتابخوانی جشنواره فرهنگی هنری علوی یک کار مشترک بین اداره کل فرهنگی هنری و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش است که با همکاری استان اصفهان برگزار شد.

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری علوی در آستانه سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین مولی علی علیه السلام، شب گذشته چهارشنبه ۹۹/۱۲/۶ با حضور ویدئویی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان از کانال جشنواره فرهنگی و هنری علوی به آدرس @fhalavi برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این ارتباط ویدیویی که با اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری علوی داشت با تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر به مردم و به خصوص جامعه فرهنگیان گفت: «خوشبختانه جامعه دوستدار امام علی (ع) منابع ارزشمندی را برای آشنایی با شخصیت امام علی دارند. آن چه در بیان رسول اکرم در وصف امام علی آمده، هرفراز آن دریچه ای است به سوی شخصیت بزرگوار و پر رمز و راز امام علی در اسلام است.»

وی ادامه داد: «شخص تعیین کننده و پیشرو همچنان که در کلام آن امام، نامه‌‌های امام و حکمت‌های منتخب در کتاب شریف نهج البلاغه در سایر کتب روایی معتبر نقل شده است هر یک برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و ویژگی‌های امام علی (ع) حاوی نکات ارزشمندی برای جامعه اسلامی است چه در دوران پیش از اسلام که کودکی بود و درکنار پیامبر زندگی می‌کرد و اولین پیرو پیامبر بود و اولین کسی بود که به رسالت پیامبر ایمان آورد. چه بعد از اسلام که در تمام لحظات در کنار پیامبر به عنوان یاوری امین، موثر و در خدمت پیامبر بود و چه در دوره پس از رحلت پیامبر و در دوره حکومت خلفا سیره امام علی الهام بحش جامعه اسلامی است.»

اسامی افراد برتر در 2 بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان به شرح زیر است:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار