وزیر علوم در اختتامیه جشنواره ادبی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان مطرح کرد:

جشنواره‌های فرهنگی هنری؛ بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان است

تهران (پانا) - وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری عنوان کرد برگزاری این نوع جشنواره‌ها و همایش‌ها؛ علاوه بر اینکه بستری مناسب برای شکوفایی استعدادها و تقویت توانمندی‌های جوانان و دانشجویان فراهم می‌آورد؛ کمک ارزشمندی هم برای تاب‌آوری جامعه در شرایط بحران است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌های فرهنگی هنری؛ بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در آئین اختتامیه جشنواره ادبی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان با عنوان «زندگی دست یاریگر توست» که در سالن شهدای جهاد علمی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک رجب و فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت امیرالمومنین (ع) و گرامیداشت مقام پدر؛ با قدردانی از اقدامات معاونت فرهنگی این وزارت و دانشگاه‌های کشور در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ گفت: در این دوران حساس یک‌سال گذشته که کشور درگیر همه‌گیری بیماری کرونا بود، از منظر جوانان و دانشگاهیان نگاهی نو از زوایای مختلف به این مسئله شد و با به اشتراک‌گذاری تجربیات و مسائل مختلف فرهنگی، خلاقیت و نوآوری در بسیاری از زمینه‌ها فراهم شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امسال جشنواره‌های فرهنگی، هنری به دلیل غیرحضوری بودن در سطح وسیع‌تر و گسترده‌تری مورد استقبال و مشارکت دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته قرار گرفت، افزود: تحول در استفاده از فضای مجازی باعث شد رونق بیشتری در جشنواره ها ایجاد شود. همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی‌هایی که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این دوران صورت گرفت، بسیار ارزشمند بود و موجب تاب‌آوری جامعه در شرایط بحرانی بود.

وی با بیان اثرگذاری این نوع برنامه‌ها در جریان مسائل اجتماعی جامعه، خاطرنشان کرد: علاوه بر توفیقاتی که در حوزه آموزش و پژوهش عاید شد، دستاوردهای ارزشمندی نیز در حوزه‌های فرهنگی به دست آمد که قابل عرضه است.

غلامی ادامه داد: در دانشگاه‌ها حوزه معاونت فرهنگی را به عنوان معاونتی مهم و اصلی می‌دانیم و در ادغام معاونت فرهنگی با دانشجویی که در برخی از دانشگاه‌ها اجرا و در برخی نیز در آینده انجام خواهد شد، اولویت و محوریت با معاونت فرهنگی است. برنامه آینده ما این است که سازمان امور دانشجویان متولی امور رفاهی دانشجویان در دانشگاه ها نیز باشد و در جایی که معاونت فرهنگی و دانشجویی حضور داشته باشند وظایف را معاون فرهنگی انجام خواهد داد.

غلامی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی نمونه بارز علاقه‌مندی دانشجویان در جشنواره‌ها است. دانشجویان بسیاری داشته‌ایم که فارغ از حوزه تخصصی خود در مسیر هنری ادبی که علاقمندی آنها بوده است خوش درخشیده و بنام شده‌اند.

وی افزود: جشنواره ها و همایش های فرهنگی، هنری دانشجویی زمینه و بستر مناسبی برای کمک به شکوفایی استعدادها و تقویت توانمندی‌های دانشجویان و جوانان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان حضور در این جشنواره‌ها را برای خانواده‌های دانشجویان نیز مفید و جذاب دانست و ابراز امیدواری کرد که برای شرکت‌کنندگان نیز نتایج و تجربیات ارزشمندی در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار