مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور خبر داد:

دسترسی 8 و نیم میلیون روستایی به آب سالم آشامیدنی سالم

تهران (پانا) - به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور بیش از 8 و نیم میلیون روستایی از ابتدای دولت یازدهم به آب سالم دسترسی پیدا کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی 8 و نیم میلیون روستایی به آب سالم آشامیدنی سالم

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز روز سه‌شنبه در آئین آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو و در هفته چهل و دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه‌های امروز ظرفیت تامین آب حدود 516 لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.
وی همچنین از بهره‌برداری تعداد زیادی مخازن ذخیره آب به حجم 20 هزار متر مکعب و 1047 کیلومتر لوله‌گذاری در این پروژه‌ها خبر داد و گفت: با بهره‌برداری پروژه‌های امروز، آب شرب پایدار برای جمعیتی بیش از 172 هزار نفر در سطح 256 روستای کشور فراهم می‌شود.
جانباز هزینه اجرای پروژه‌های آبرسانی هفته چهل و دوم پویش را 340 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: برابر برنامه پویش امسال، هدف ما آبرسانی به 1638 روستا با جمعیت 976 هزار نفر بود که با بهره‌برداری پروژه‌های امروز تاکنون به 1245 روستا با جمعیت 822 هزار نفر آبرسانی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون به 11 هزار و 763 روستا با جمعیتی بیش از 8.5 میلیون نفر آبرسانی انجام شده است.
وی افزود: تعداد زیادی از روستاهای کشور هم در جریان یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با اولویت روستاهایی که در حاشیه شهرها قرار دارند، آبرسانی و از این ظرفیت استفاده شده است.
جانباز با بیان اینکه تا اواخر دولت دوازدهم هم برنامه‌ریزی می‌کنیم به تعهداتی که انجام شده برسیم، گفت: خبرهای خوبی هم از مصوبات کمیسیون تحقیق مجلس داریم که با تصویب آنها، این قطاری که با سرعت مناسب در حال حرکت است در سال 1400 هم ادامه خدمت خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار