حاجی میرزایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد

اهتمام آموزش و پرورش برای رساندن رتبه‌بندی معلمان به سطح مطلوب

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد تلاش می‌شودکه رتبه بندی معلمان را به سطح مطلوب و قابل قبولی برسد تا بتوان گوشه ای از زحمات فرهنگیان را جبران کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام آموزش و پرورش برای رساندن  رتبه‌بندی معلمان به سطح مطلوب

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، نهصد و هشتادو هشتمین(988) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورا عالی و سایر اعضای آن در محل سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

قبل از وارد شدن به دستور جلسه، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاهها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: نیروی انسانی، نتایج تیمز و پرلز، درس ریاضی دانش آموزان، بودجه بندی کتب درسی، زیرنظام های سند تحول بنیادین، طرح شهاب، لزوم طراحی الگوی بومی اداره مدرسه و نظام تعلیم و تربیت، بهسازی، تامین و تربیت نیروی انسانی، توانمند سازی نیروی انسانی، وبینار صد سالگی شورای عالی آموزش و پرورش و... بیان کردند.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: نیروی انسانی توانمند، کارآمد، تاثیرگذار و اثربخش می تواند بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را رفع نماید.

وی افزود: ما در قبال مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله عدالت آموزشی، نیروی انسانی، توانمند سازی و بروزآوری دانش و اطلاعات نیروی انسانی، باید سیاست روشن و شفافی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن برای آموزش و پرورش برنامه ریزی و عمل کنیم.

حاجی میرزایی افرود: تلاش می کنیم که رتبه بندی معلمان را به سطح مطلوب و قابل قبولی برسانیم تا بتوانیم گوشه ای از زحمات فرهنگیان را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش برای اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند همکاری و کمک همه دستگاهها و نهادهاست، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند سند تحول را به طور کامل عملیاتی کند. گزارش عملکرد شبکه شاد در جلسه شورای عالی مجازی ارائه شد و رئیس جمهور از این شبکه به عنوان یکی از شبکه های آموزشی بزرگ کشور نام برد.

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به بیش از یکصد سال خط مشی گذاری و سیاستگذاری شورای عالی در حوزه نظام تعلیم و تربیت گفت: شورای عالی آموزش و پرورش یک نهاد ملی است که شکل گیری اولیه آن ۱۰ سال قبل از مشروطه و مجلس شورای ملی و به سال ۱۲۷۵ شمسی باز می گردد.

وی افزود: تاسیس انجمن معارف در سال ‌‌1275 ه.ش نقطه عطفی در تاریخ علمی و فرهنگی کشورمان بود. در این انجمن تنی چند از فضلا و دانشمندان و مدیران مدارس برجسته آن زمان عضویت داشتند، در اسفند 1300 ه.ش قانون تأسیس شورای ‌عالی معارف مشتمل بر 15 ماده به تصویب مجلس شورای ملی رسید و در سال 1316 با تصویب فرهنگستان ایران، وزارت معارف به «وزارت فرهنگ» و به تبع آن شورای‌ عالی معارف هم به «شورای‌ عالی فرهنگ» تغییر نام پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در سال 1343 شورای عالی فرهنگ به «شورای عالی آموزش و پرورش» تغییر نام داد و در شهریور 1345 قانون تشکیل شورای ‌عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و براساس مطالعات و بررسی‌های مقدماتی لزوم استمرار فعالیت این شورا احساس شد و به همین منظور لایحه قانون تشکیل شورای‌ عالی آموزش و پرورش از طرف وزارت آموزش و پرورش به تصویب شورای انقلاب اسلامی ایران رسید.

امانی بیان داشت: برای ارتقای جایگاه و نقش شورای عالی در فرایند تعلیم و تربیت، اصلاحاتی در قانون شورا به عمل آمد، شورای عالی آموزش و پرروش به‌ عنوان مرجع سیاست‌گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و قوانین و مقررات موضوعه شناخته شد.

وی گفت: اصول و سیاست‌های حاکم بر این شورا تدوین سیاست‌ها، خط‌ مشی‌ها و ضوابط و مقررات مورد نیاز برای ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت و استقرار و نهادینه‌سازی تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: برای ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش در اذهان عمومی و گرامیداشت یاد و خاطره کسانی که در نظام تعلیم و تربیت نقش موثر و تاثیرگذاری داشته اند امسال مراسمی با عنوان«بررسی جایگاه و کارکردهای شورای عالی آموزش و پرورش» با مسئولان عالی وزارت آموزش و پرورش، اعضای شورای عالی، معلمان و مدیران مدارس و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت در روز دوشنبه 18 اسفند 99 برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار