نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال را بیشتر بشناسید

هت‌تریک سردار در کاندیداتوری؛ او ریاست را دوست دارد

تهران (پانا) - مصطفی آجورلو در حالی برای ریاست فدراسیون فوتبال قدم برداشت است که در آستانه ورود به چهارمین دهه از دورانی است که او به مدیریت رسیده و حالا در 61 سالگی قصد دارد بالاترین سطح مدیریت را تجربه کند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هت‌تریک سردار در کاندیداتوری؛ او ریاست را دوست دارد

با اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، 4 نفر به نام‌های « مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی » به عنوان نامزدهای نهایی ریاست این فدراسیون اعلام شده و تا به امروز هم هیچ یک از نامزدها به نفع دیگری کنار نرفته است.

در اولین بخش از پرونده برای انتخابات فدراسیون فوتبال، نگاهی به کارنامه سردار مصطفی آجورلو خواهیم انداخت، مدیری که طی 20 سال اخیر بارها نام او را شنیده‌ایم و فردی نام آشنا برای فوتبالی‌ها است که البته در کنار کارنامه موفقش، حاشیه‌هایی هم داشته است.

عکس با شورت ورزشی موجود نیست

هر چند هیچ اصل ثابت شده‌ای برای این وجود ندارد که رئیس فدراسیون باید از همان رشته ورزشی باشد، اما درباره سابقه فوتبالی مصطفی آجورلو باید گفت که او هیچ گاه فوتبالیست حرفه‌ای نبوده است و درباره حضور او در فوتبال آماتور هم سندی وجود ندارد؛ پس باید او را فردی دانست که خارج از فوتبال بوده و سپس وارد بدنه فوتبال شده است.

اما در همان سال‌هایی که او به عنوان مدیر در فوتبال مشغول به کار بود، دوره‌های مربیگری فوتبال را پشت سر گذاشت و در سال 1377 مدرک مربیگری درجه یک فوتبال را دریافت کرد؛ مدرکی که مشخص نیست بدون سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای و مربیگری چگونه از درجه C به درجه B و سپس به درجه A ارتقا پیدا کرده است.

سردار مدیریت را دوست دارد

نگاهی به سابقه مدیریتی سردار مصطفی آجورلو نشان می‌دهد که او طی 30 سال اخیر همواره در مدیریت ورزش حضور داشته است و حتی در مقاطعی آجورلو از چند شغله‌های ورزش ایران بوده که البته بیشتر این مشاغل مربوط به نیروهای مسلح است. اما بدون شک درخشان‌ترین دوران مدیریت او را باید در باشگاه پاس دانست، جایی که توانست ساختار منظمی به این باشگاه داده و این تیم را با سرمربیگری مجید جلالی به قهرمانی لیگ برتر برساند. هر چند نباید فراموش کرد که در همین سال‌ها، مدیریت او حواشی هم داشته است که درگیری با علی کریمی در زمان مدیرعاملی باشگاه استیل آذین یکی از نمونه‌های جنجالی آن بود.

نگاهی کوتاه به دوران مدیریت مصطفی آجورلو نشان خواهد داد که او به صورت همزمان در چه پست‌هایی حاضر بوده است:

سال 1369: جانشین معاونت تربیت بدنی سپاه پاسداران

سال 1370: جانشین معاونت تربیت بدنی سپاه پاسداران / رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح

سال 1371: جانشین معاونت تربیت بدنی سپاه پاسداران / رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح

سال 1372: جانشین معاونت تربیت بدنی سپاه پاسداران / رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح

سال 1373: جانشین معاونت تربیت بدنی سپاه پاسداران / رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح

سال 1374: جانشین معاونت تربیت بدنی سپاه پاسداران / رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح

سال 1375: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / مدیرعامل باشگاه مقاومت

سال 1376: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / مدیرعامل باشگاه مقاومت

سال 1377: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / مدیرعامل باشگاه فتح / نایب رئیس اتحادیه فوتبال

سال 1378: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / نایب رئیس اتحادیه فوتبال

سال 1379: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / نایب رئیس اتحادیه فوتبال / مدیرعامل باشگاه پاس

سال 1380: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / نایب رئیس اتحادیه فوتبال / مدیرعامل باشگاه پاس / دبیرکل اتحادیه فوتبال

سال 1381: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / مدیرعامل باشگاه پاس / دبیرکل اتحادیه فوتبال / رئیس هیأت‌مدیره خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)

سال 1382: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / مدیرعامل باشگاه پاس / دبیرکل اتحادیه فوتبال / رئیس هیأت‌مدیره خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) / مدیر مسئول روزنامه پاس جوان

سال 1383: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / مدیرعامل باشگاه پاس / رئیس هیأت‌مدیره خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) / مدیر مسئول روزنامه پاس جوان

سال 1384: رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح / مدیرعامل باشگاه پاس / رئیس هیأت‌مدیره خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) / مدیر مسئول روزنامه پاس جوان / رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران / مدیرعامل شرکت شهر ورزش

سال 1385: رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران / مدیرعامل شرکت شهر ورزش

سال 1386: رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران / مدیرعامل شرکت شهر ورزش

سال 1387: هیچ پستی نداشته است

سال 1388: مدیرعامل باشگاه استیل آذین

سال 1389: مدیرعامل باشگاه استیل آذین / رییس سازمان ورزش سپاه پاسداران

سال 1390: رییس سازمان ورزش سپاه پاسداران

سال 1391: رییس سازمان ورزش سپاه پاسداران

سال 1392: رییس سازمان ورزش سپاه پاسداران

سال 1393: رییس سازمان ورزش سپاه پاسداران

سال 1394: رییس سازمان ورزش سپاه پاسداران

سال 1395: مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز

سال 1396: مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز

سال 1397: مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز

سال 1398: هیچ پستی نداشته است

سال 1399: هیچ پستی نداشته است

هت‌تریک سردار برای رئیس فوتبال شدن

این برای سومین بار است که سردار مصطفی آجورلو عزم رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را کرده است. او اولین بار در سال 1386 قصد حضور در انتخابات را داشت اما نتوانست مجوزهای لازم را بدست آورد اما در سال 1395 تایید صلاحیت شد اما تنها 15 رای بدست آورد و مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفت. البته پس از پایان مجمع او موضعی شدید علیه روند برگزاری مجمع و دخالت‌های سیاسی در انتخاب مهدی تاج گرفت و مشروعیت این انتخاب را زیر سوال برد؛ موضعی که همچنان از سوی آجورلو مورد تاکید است.

و حالا در 61 سالگی و در دورانی که او طبیعتا باید بازنشستگی را دنبال کند و در منزل مشغول به استراحت باشد، سردار مصطفی آجورلو برای سومین بار عزم رسیدن به صندلی خیابان سئول را کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار