در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور؛

جهانگیری: لایحه رتبه‌بندی معلمان تا آخر هفته در دولت تصویب می‌شود

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهور خطاب به معلمان و فرهنگیان کشور در خصوص تصویب رتبه بندی گفت که قرار بود رتبه بندی معلمان تا آخر بهمن تصویب شود که این موضوع هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد و امیدوارم تا هفته آینده در دولت نهایی شده و لایحه آن به عنوان مطالبه برحق معلمان و فرهنگیان به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: لایحه رتبه‌بندی معلمان تا آخر هفته در دولت تصویب می‌شود

اسحاق جهانگیری در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز اظهار کرد: قانون لغو تحریم ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و دولت نیز نظرات خود را به صورت مکتوب هم به مجلس شورای اسلامی و هم به شورای نگهبان ارسال کرد اما از روزی که این قانون در شورای نگهبان تصویب شد، دولت به عنوان قوه مجریه آن را پذیرفت اما اجرای این قانون را به روشی انجام داد که دشمنان نتوانند فشار جهانی علیه ملت ایران ایجاد کنند.

معاون اول رییس جمهور افزود: دولت در اجرای این قانون به اصول راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یعنی حکمت، عزت و مصلحت که سالهاست از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است عمل کرد به نحوی که به قول خود آمریکایی ها آنها مات شدند و همچنان توپ در زمین آنها است.

جهانگیری با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص عدم تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای تصریح کرد: در سخنان ارزشمند روز گذشته رهبر معظم انقلاب یکبار دیگر با قاطعیت تأکید شد که نه تنها ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست بلکه اسلام نیز اجازه آن را نمی دهد.

ایران در مقطعی با شش قدرت بزرگ دنیا توافق برجام را امضا کرد

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ایران در مقطعی با شش قدرت بزرگ دنیا توافق برجام را امضا کرد گفت: متعاقب اجرای برجام تحریم ها لغو شد و کشور در مسیر خوبی قرار گرفت اما آمریکا اقدامی غیرعقلایی، ضدانسانی و ضد حقوق بین الملل انجام داد و یکطرفه از این توافق خارج شد و تلاش کرد فشارهای فراوانی را بر ملت ایران وارد کند.

جهانگیری افزود: اگرچه آمریکایی ها در تبلیغات خود می گفتند که کمک های انسان دوستانه و دارو شامل تحریم نیست اما آنها واردات دارو را به ایران تحریم کردند و با وجود آنکه ایران از طریق توافق با سازمان جهانی بهداشت و «یو ان دی پی» 70 میلیون دلار برای واردات تجهیزات پزشکی تخصیص داده است اما امروز پس از گذشت یکسال همچنان امکان واردات این تجهیزات فراهم نشده است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: آمریکایی ها همچنین جلوی واردات مواد اولیه کارخانه ها و کالاهای اساسی به ایران را نیز گرفتند و هدفشان این بود که مردم ایران در اثر فشارهای متعدد، به خیابان ها بیایند و از این طریق نظام را با فروپاشی مواجه کنند.

جهانگیری تصریح کرد: آنچه باعث شد که آمریکایی ها شکست بخورند ایستادگی ملت ایران و تدبیر مدیران کشور بود که تلاش کردند آثار فشارها و تحریم ها را به حداقل برسانند.

همراهی مردم ایران برای شکست فشار حداکثری آمریکا سند بزرگی است

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه همراهی مردم ایران برای شکست فشار حداکثری آمریکا سند بزرگی است که در تاریخ جهان ماندگار خواهد شد، گفت:‌ مردم ایران در تاریخ نشان داده اند که همواره از دل سختی ها سربرآورده اند و دلیل همراهی مردم در مقابله با تحریم های آمریکا این بود که مردم احساس کردند که تمام اقدامات مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا اقداماتی منطبق بر منطق است.

جهانگیری افزود: در دو سه سال اخیر هیچ کس از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا به دولت فشار نیاورد که با ترامپ مذاکره کنید و فشارها را کم کنید. همه پذیرفته بودند که چنین فردی قابل مذاکره نیست. این وجدان عمومی کمک کرد که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با فشارهای ترامپ موفق شود به گونه ای که مقامات عالی آمریکا و هم پیمانان اروپایی آنها امروز اعلام می کنند که فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران به شکست کشیده شده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز هم برای ادامه کار تا زمانی که آمریکا دست از لجاجت، کینه توزی و اقدامات ناحق، ضدانسانی و ضد حقوق بشری علیه ملت ایران برنداشته است باید همچنان بر مبنای عقل و منطق و قابل پذیرش برای افکار عمومی تلاش و مقاومت مان را ادامه دهیم.

جهانگیری با اشاره به روز مهندس و اینکه از ویژگی های مهندس این است که هیچ وقت خود را در بن بست قرار نمی دهد گفت: یک مهندس همیشه برای هر کار سخت، راهکاری پیدا می کند و اجازه نمی دهد که در بن بست قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه روزهای بسیار خوب و امیدوار کننده ای پیش روی کشور است گفت: با مذاکرات مسئولین کشور با مقامات کشورهایی که پول های ایران در آن کشورها مسدود شده است زمینه آزادشدن این پول ها در حال فراهم شدن است و امیدوارم دوره سختی و تلخی برای ملت ایران تمام شود.

حجم اعتباراتی که خیرین مدرسه ساز ارائه می دهند بسیار قابل توجه بوده است

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز که اقدامات بسیاری مهمی را انجام می دهند گفت: حجم اعتباراتی که خیرین مدرسه ساز ارائه می دهند بسیار قابل توجه بوده و کمک های شایانی به آموزش و پرورش است.

جهانگیری مدرسه سازی را یکی از متداول ترین و مقبول ترین امور خیرخواهانه و نیکوکارانه دانست و افزود: مدرسه سازی، کمک بزرگی به آموزش و پرورش است ضمن آنکه مدرسه کانون تعلیم و تریبت فرزندان کشور است و آینده کشور در همین مدارس رقم می خورد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه مدرسه سازی سرمایه گذاری عظیم برای آینده جامعه و توسعه انسانی است، افزود: مدرسه سازی گامی در جهت پیشبرد عدالت آموزشی و تقویت کننده روح تعاون و همبستگی و اعتماد میان مردم است.

جهانگیری یکی از آرمان های انقلاب اسلامی را عدالت دانست و افزود: در میان شئون و جنبه های مختلف عدالت، عدالت آموزشی از مهمترین جنبه هاست.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: مشاهده وضعیت مناطق محروم کشور که فرصت کمتری برای توسعه پیدا کرده اند همواره نگران کننده و دردآور است اما هیچ یک از این صحنه ها به اندازه محرومیت فرزندان کشور از امکانات آموزشی و تحصیل دردآور نیست.

جهانگیری با اشاره به تلاش خیرین مدرسه ساز که امکانات رشد و تحصیل را برای فرزندان این کشور در مناطق محروم تأمین می کنند خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات اجتماعی انجام شده، هیچ چیز برای مردم به اندازه استقرار عدالت و رفع تبعیض مهم نیست.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود به شرایط کشور نیز اشاره و تصریح کرد: امروز در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم که از یکسو با تحریم ها و از سوی دیگر با بیماری کرونا مواجه هستیم و کرونا تمامی جنبه های مختلف زندگی را تحت تأثیر قرار داده است و شاید کسی تصور نمی کرد که این بیماری این قدر طولانی شود و خسارات زیادی را برای همه مردم و همه کشورها ایجاد کند به گونه ای که در بعضی بخش ها اثرات این بیماری نگران کننده شده است.

آموزش قابل توقف و تعطیل بردار نیست

جهانگیری با تأکید بر اینکه آموزش و تحصیل قابل توقف و تعطیل بردار نیست گفت: با وجود استمرار آموزش از طریق فضای مجازی، حضور دانش آموزان در مدارس نیز از جهات مختلف اهمیت دارد چرا که زندگی اجتماعی فرزندان در مدرسه شکل می گیرد.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه تقریباً سال گذشته در همین ایام بود که جلساتی در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل و برای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد، کاری بزرگ انجام داد و سعی شد به شکل مجازی جریان آموزش در مدارس و دانشگاه ها تعطیل نشود اما قطعاً به فرایند آموزش شوک وارد شده است و باید به دنبال راهکارهایی باشیم که آثار کاستی ها و عقب ماندگی های ناشی از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها جبران شود.

جهانگیری اضافه کرد: یکی از دغدغه های امروز برای تحصیل دانش آموزان این است که بسیاری از فرزندان این کشور از گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت برخوردار نیستند که لازم است مردم، دولت و خیرین کمک کنند تا ابزار لازم برای آموزش از طریق فضای مجازی برای دانش آموزان مهیا شود تا از تحصیل عقب نمانند.

معاون اول رییس جمهور افزود: خوشبختانه معلمین دلسوزی در کشور وجود دارند که کارهای ماندگاری در این یکسال انجام دادند که نمونه آن خانم معلمی بود که از روی تخت بیمارستان تلاش کرد تا کار آموزش به دانش آموزان خود را انجام دهد و نمونه دیگر معلمی بود که روستا به روستا به سراغ دانش آموزان خود رفت که لازم است دست چنین معلمانی را ببوسیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

جهانگیری در ادامه با گرامیداشت یاد مرحوم حافظی رییس فقید انجمن خیرین مدرسه ساز کشور خاطرنشان کرد: ایشان در دوران عمر خود کارهای ماندگاری در حوزه مدرسه سازی انجام داد و خداوند توفیقات فراوانی به خیرین عطا می کند تا بتوانند خدمات مهمی از خود باقی بگذارند.

معاون اول رییس جمهور همچنین خطاب به معلمین و فرهنگیان کشور در خصوص تصویب رتبه بندی گفت: قرار بود رتبه بندی معلمین تا آخر بهمن تصویب شود که این موضوع هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد و امیدوارم تا هفته آینده در دولت نهایی شده و لایحه آن به عنوان مطالبه برحق معلمین و فرهنگیان به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار