تداوم هوای ‌مطلوب در پایتخت

تهران (پانا) - کیفیت هوای ‌پایتخت امروز (۴ اسفندماه) در محدوده قابل قبول دارد و تداوم این شرایط دور از انتظار نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تداوم هوای ‌مطلوب در پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه امروز (۴ اسفند ماه) در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها است. طی روز نیز با افزایش تندی باد شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت، برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

صبح فردا (۵ اسفند ماه) افزایش غلظت آلاینده‌ها باعث کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد که عمدتا ناشی از افزایش ترافیک، کاهش تندی باد و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتا شدید در بیشتر ساعات بعدازظهر، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت فردا (۵ اسفند ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۶۱ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۲ است و کیفیت هوای ‌پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار