مدیرکل آموزش و پرورش منطقه ۴:

نهادهای برون سازمانی نقش مهمی در حل مشکلات اورژانسی دانش آموزان دارند

تهران (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش منطقه 4 تهران معتقد است، با همکاری دیگر نهادهای برون سازمان می توان مشکلات اورژانسی دانش آموزان و خانواده ها را کاهش داد و بهبود بخشید.

کد مطلب: ۱۱۶۵۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای برون سازمانی نقش مهمی در حل مشکلات اورژانسی دانش آموزان دارند

اولین جلسه کارگروه برون سازمانی یاریگران زندگی و فوریتهای روانی اجتماعی با همکاری کارشناسی مشاوره و پیشگیری از آسیب های منطقه چهار آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

این جلسه با حضور محمدحسین لونی؛ رییس آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران، عزیزالله بابلی؛ رییس اداره مشاوره شهر تهران، محمد رحیم؛ معاون پیشگیری از آسیب های شهر تهران، ابولقاسم رحمت زاده؛ کارشناس، مهدی درخشانی پور؛ مدیر دفتر مرکزی نماد کشور، سرلک کارشناس حمایت از بانوان وکودکان مجتمع قضائی شهید باهنر در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدا محمد حسین لونی؛ رییس آموزش و پرورش منطقه 4 در اولین جلسه کارگروه برون سازمانی یاریگران زندگی و فوریت های روانی اجتماعی با توجه به اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که بیشترین جمعیت جامعه در این حوزه قرار دارد، بیان کرد: با حدود پانزده میلیون دانش آموز یکی از پرجمعیت ترین بخش جامعه درگیر با کرونا را دارد، که به علت شرایط نامناسب به مدرسه نمی توانند بروند و با وجود زحمات شبانه‌روزی همکاران فرهنگی که در این مدت تلاششان بسیار نسبت به گذشته بیشتر شده، شاهد مشکلات در خانواده از جمله خشونت های خانگی و مشکلات دیگر در درون خانواده ها هستیم.

لونی با توجه به اینکه دانش آموزان مانند گذشته در دسترس و ارتباط با معلمان و اولیا مدرسه نیستند، افزود: امکان ورود به حوزه و حریم خانواده دانش آموزان توسط مشاوران و دیگر عوامل اجرایی مدرسه را نداریم و مداخلات درمانی نسبت به دوران قبل از کرونا دشوارتر شده و به همین دلیل نیاز به بررسی و هماهنگی بیشتری با مجموعه نهادهای برون‌سازمانی داریم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با اشاره به اینکه ضرورت در حل بحران خانواده ضروری است، افزود: آموزش و پرورش با همکاری دیگر نهادهای برون سازمان می تواند مشکلات اورژانسی دانش آموزان و خانواده ها را کاهش و بهبود بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار