استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی برای ساخت احداث هر واحد شهری به زلزله زدگان سی سخت

۷۰ نفر در زلزله سی سخت مصدوم شدند

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تسهیلات به زلزله زدگان عنوان کرد این تسهیلات در دو بخش شهری و روستایی پرداخت می شود و در حوزه شهری مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله محقق می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی برای ساخت احداث هر واحد شهری به زلزله زدگان سی سخت

حسین کلانتری در جمع اعضای ستاد مردمی کمک به زلزله زدگان، اظهار داشت: داشتن این روحیه هیئتی برای کمک به مردم در این بحران اساس کار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس قاعده بین المللی در بحران ابتدا امداد و نجات را در نظر می گیریم و اولویت نجات جان انسان ها است.

وی بخش دوم خدمات رسانی را خدمات اضطراری و تامین آب،برق و گاز مردم مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ۴۲ سال روی این اشل اقدام می کند و سازمان های مردمی تکمیل کننده خدمات دولت هستند.


نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: بخش اولیه توزیع محموله های چادر و پتو و کار هلال احمر تمام شده است و مابقی کار نیروی های امدادی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه با کمک نیروهای ستاد مردمی آشپزخانه های مختلفی راه اندازی شده است، بیان کرد: بحث اسکان موقت همچنان در دستور کار قرار دارد.


۹ اکیپ امدادی به مردم شهر سی سخت خدمات ارائه می دهند

کلانتری با تاکید بر اینکه در ۲ بخش مدل مردمی را در امداد رسانی پیاده کردیم، گفت: شهر را به ۹ محله تقسیم کرده و ۹ تیم متشکل از نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر و یک نفر معتمد مردمی (ستاد مردمی) کار توزیع چادر و سایر خدمات را در بین مردم زلزله زده انجام می دهند.

وی تاکید کرد: این ۹ تیم دارای ۹ خودرو بوده که هر کدام در یک محله حضور می یابد و خانه به خانه محموله ها را توزیع می کنند.


کلانتری با بیان اینکه ما از همان ابتدا با نگاه مردمی پیش رفتیم، ابراز کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ تخته چادر در سطح شهر پخش و توزیع شده است و در حال حاضر لکه گیری انجام می شود.

وی هدف از توزیع چادر و سایر اقلام را در گشت محله به محله را حفظ حرمت مردم و جلوگیری از تجمع آنها باتوجه به شیوع کرونا برشمرد و افزود: اسکان اضطراری امشب به پایان می رسد.

عدم استقبال زلزله زدگان از اردوگاه اسکان اضطراری


نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: اردوگاه اسکان اضطراری برای مردم زلزله زده با همه امکانات راه اندازی شد اما مردم استقبال نکردند.

کلانتری با اشاره به پیش بینی دولت به ۲ شیوه برای اسکان موقت، اظهار داشت: هزینه اسکان موقت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله زده پرداخت می شود و یا اینکه به این افراد کانکس تحویل داده می شود.

وی افزود: کسانی که کانکس تحویل می گیرند این هزینه به آنها پرداخت نمی شود.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ساخت و ساز باید طبق چارچوب انجام شود، عنوان کرد: ارزیابی ها تا فردا صبح به صورت ۱۰۰ درصدی تمام خواهد شد.

گفتنی است هم اکنون ۱۲ گروه ۳۰ نفره از استان و استان های تهران، اصفهان، کرمان و... برای امدادرسانی، انجام خدمات پزشکی، آواربرداری و...در مناطق مختلف شهرستان دنا مستقر هستند.

آغاز تکمیل پرونده زلزله زدگان از فردا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز تکمیل پرونده مردم زلزله زده برای دریافت تسهیلات خبر داد.

حسین کلانتری در خصوص آخرین وضعیت زلزله زدگان، اظهار داشت: با برنامه ریزی های به عمل آمده مراحل مختلف امداد و نجات و استقرار کمپ اضطراری انجام شده است و امشب تا فردا صبح برآورد اولیه خسارت ها نهایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه برآورد خسارات از سوی گروه های ارزیاب برآورد پایانی نیست، افزود: این مراحل قابل بررسی و اصلاح است.

کلانتری در خصوص خدمات دهی در حوزه درمان، عنوان کرد: در همان نخستین ساعات وقوع زلزله یعنی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه اولین مرحله امداد و نجات انجام شد و صد درصد موفقیت آمیز بود در حالی که زلزله سال ۹۶ تلفات جانی داشت.

۷۰ نفر در زلزله سی سخت مصدوم شدند

کلانتری تعداد مصدومین را ۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: تعدادی از مصدومین سرپایی مداوا شدند و برخی نیز به مرکز استان اعزام شده که اکثرا مرخص و بهبود یافتند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ مرحله پیگیری می کنیم، بیان کرد: دولت در راستای اسکان ۲۰۰ میلیون ریال پیش بینی کرده است.
کلانتری افزود: مردم مختار به دریافت هزینه ۲۰ میلیون تومانی یا تحویل کانکس هستند.
وی گفت: این وضعیت اسکان موقت تا زمان احداث منازل و اسکان دائم برقرار است.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: شناسایی منازل تخریبی نیز شروع شده است.

وی عنوان کرد: برآورد اولیه خسارات وارد شده به تاسیسات دولتی و کشاورزی تا فردا نهایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار