با حضور حسینی؛

۷۰۰ تبلت به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان اهدا شد

تهران (پانا) - با حضور معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت ۷۰۰ تبلت به صورت نمادین به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خوزستان اهدا شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
۷۰۰ تبلت به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان اهدا شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مراسم اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند استان خوزستان با بیان اینکه اشتغال و اقتصاد، روابط خانوادگی، روابط اجتماعی و روابط آموزشی مهم ترین ارکانی بودند که کرونا آن ها را تحت تاثیر قرار داد، بیان کرد: اولین استراتژی آموزش و پرورش این بود که گرچه مدارس تعطیل می شود اما آموزش نباید تعطیل شود. دومین استراتژی تداوم آموزش، انعطاف پذیری آموزش و پوشش حداکثری آموزش بود که ادامه پیدا کرد و در حال حاضر اطلس یادگیری مستقر است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه ۷۰ درصد دانش آموزان تحت آموزش های مجازی در شبکه شاد هستند، گفت : ۳۰ درصد دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و یا نداشتن وسیله ارتباطی به روش های دیگر تحت آموزش هستند.
وی افزود: آموزش های مجازی در دوران کرونا به سمت آموزش و پرورش آمد و در ادامه نیز برگشت ناپذیر خواهد بود.

معاون وزیر گفت: در جهت ایجاد عدالت آموزشی و هم چنین ارتفا کیفیت آموزشی طرح هدایت در ۶ محور در حال انجام است. اولین محور این است که چه تعداد از دانش آموزان در کدام منطقه جغرافیایی، استانی و مدرسه ای دسترسی یا وسیله ارتباطی ندارند. تامین اعتبار، تامین تبلت از طریق منابع داخلی و خارجی، بسیج کردن جامعه ، ملاک قرار دادن افراد نیازمند و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در فضای اجتماعی از دیگر محور های طرح هدایت است.

وی گفت: در همین راستا سامانه هدایت راه اندازی شده است که دانش آموزان به صورت نقطه ای شناسایی شدند و خیرین می توانند به صورت منطقه ای و مدرسه ای به دانش آموزان کمک کنند. تاکنون برای بیش از یک میلیون دانش آموز در قالب تفاهم نامه ها تامین اعتبار شده است و بیش از ۲۰۵ هزار تبلت اهدا شده است‌. استان خوزستان با اهدای بیش از ۳۳ هزار تبلت در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار پیشتاز طرح ملی هدایت در کشور است که شایسته تقدیر و تشکر است.

معاون وزیر گفت: در قالب بیش از ۳۳ هزار تبلت توزیع شده در بین دانش آموزان خوزستانی؛ ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی تعلق می گیرد که گامی مهم در راستای ارتقای شاخص های کیفی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خوزستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار