200 چادر امدادی از اصفهان به سی سخت ارسال شد

اصفهان(پانا) _ مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان عنوان کرد زلزله ای که در منطقه سی سخت کهگیلویه و بویر احمد اتفاق افتاد، اثرات آن زلزله در روستاها و بخش های پادنای شهرستان سمیرم استان اصفهان هم به صورت تکان لرزه احساس شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
200  چادر امدادی از اصفهان  به سی سخت ارسال شد

منصور شیشه فروش مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در گفت و گو با پانا گفت: زلزله ای که در منطقه سی سخت کهگیلویه و بویر احمد اتفاق افتاد، اثرات آن زلزله در روستاها و بخش های پادنای شهرستان سمیرم هم به صورت تکان لرزه احساس شد.

او ادامه داد: ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شد. همزمان با ستاد شهرستان سمیرم، 27 تیم عملیاتی را دیشب به منطقه اعزام کردیم که متشکل از تیم های فوریت های پزشکی و زیرسازی راه و آب و فاضلاب بودند که بخش، دهیاری ها و مناطق مختلف را بررسی کردند.

شیشه فروش در ادامه افزود: 5 نفر به دلیل ترس، هنگام خروج اضطرای از منازل آسیب دیده اند که یک نفر از آن ها به بیمارستان منتقل شد و بهبود یافت و 4 نفر دیگر هم سرپایی درمان شدند و مشکل خاصی نداشتند.
شیشه فروش تصریح کرد: یکی از جاده های سمیرم ریزش داشت که کنترل شد و اداره راه آن را بازگشایی کرد و تعدادی از شبکه های آبرسانی بعضی از روستاهای منطقه دچار آسیب شده بود که طبق گفته تیم های شرکت آب و فاضلاب منطقه کدورت آب شهری بالا رفته بود.
او در ادامه بیان کرد: بررسی اولیه انجام شد و مشخص شد که یک واحد مسکونی کاملا تخریب شده است و در روستاهای اطراف هم دیواره 5 ساختمان ریخته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: بیش از 200 دستگاه چادر امدادی از هلال احمر به سی سخت ارسال و دو دستگاه کامیون اداره راه برای کمک به آنها آن منطقه ارسال شد.
او تاکید کرد: الان تمام راه ها باز است و مشکل خاصی در منطقه پادنای شهرستان سمیرم وجود ندارد و شبکه های آب و گاز برقرار است. هم اکنون در سمیرم بارندگی داریم و 6 تیم ارزیاب برای بررسی واحدهای مسکونی و آسیب دیده به منطقه اعزام شده اند و تا الان گزارش داده شده حکایت از این دارد که 230 واحد زیرمسکونی در روستاها نیاز به تعمیر دارند.

او گفت: دیشب تندبادهایی در منطقه منجر به خساراتی شد که یک شبکه برق آسیب دید. همچنین افتادن 30 قطعه درخت، منجر به آسیب دیدگی 50 خودرو شد.
شیشه فروش عنوان کرد: الان تندبادی پیش بینی شده که در مناطق شرق و شمال استان نطنز، ورزنه، نائین، اردستان، خور و بیابانک و سمیرم شاهد آن خواهیم بود که همراه با بارندگی است و تندباد در مناطق شرقی به صورت گرد و خاک هم خواهد بود. از طرفی شب گذشته در فریدونشهر 30 سانتی متر برف در شهر و 1 متر در ارتفاعات داشتیم، ولی فعلا جاده ها باز است.
او اذعان کرد: پایگاه های امدادی هلال احمر و فوریت های پزشکی هم در آماده باش هستند. تلفن های 110 نیروی انتظامی ، 112 هلال احمر و 115 اورژانس در منطقه بیرون شهری و همچنین 125 آتشنشانی در منطقه شهری آماده ارائه خدمات امدادی هستند.
2 فروند بالگرد هم پیش بینی شده از طرف استان که پشتیبانی عملیات را بر عهده خواهند داشت.

خبرنگار: اسرا سلمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار