گلایه مردم سی‌سخت از روند امداد رسانی+فیلم

یاسوج (پانا) - مردم زلزله زده شهر سی سخت نیاز اساسی به چادر برای اسکان دارند. به گفته آنها تا لحظه تنظیم این گزارش، هنوز برای اسکان کاری صورت نگرفته است و مسئولان می خواهند مردم را در کمپ و اردوگاه اسکان بدهند، بدون اینکه به شیوع بیماری کرونا توجه کرده باشند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
گلایه مردم سی‌سخت  از روند امداد رسانی+فیلم

صبح 30بهمن است. در برف شدید از جاده های پرپیچ و خم عبور کرده و به شهر سی سخت می رسیم. وضعیت تخریب خانه ها شدیدتر از تصورات است. اثری از ماموران هلال احمر در منطقه تا این ساعت نیست. مسئولان هم منتظر برآورد خسارت هستند تا رساندن امکانات اولیه به مردم آواره شده در کوچه های سرد و یخ. به سراغ مردم می رویم تا وضع آنان را جویا شویم. یکی از مغاره داران شهر سی سخت که مغازه او خسارات زیادی دیده است نسبت به امداد رسانی گلایه مند بود و به پانا گفت: «دیشب تا یک ساعت بعد از زلزله شبکه بهداشت و درمان سی سخت با یک پرستار اداره می شد و خیلی از مصدومان به شهرهای دیگر منتقل شدند.» وضع درمانی و امکانات بیمارستانی در این شهر بسیار نامناسب است.

به گفته وی «قانونا باید دو پرستار شیفت باشند، اما این موضوع مدیریت نشد و شبکه درمان تا صبح با یک پرستار اداره می شد.»

این مغازه دار افزود: «مردم الان نیاز اساسی به چادر برای اسکان دارند، مسئولین می گویند چادر دادیم، شما یک نفر را در این شهر پیدا کنید که بگوید چادر گرفته است، می خواهند مردم را در کمپ و اردوگاه اسکان بدهند، بدون اینکه به قضیه بیماری کرونا توجه کرده باشند.»

این در حالی است که برخی از مردم حاضر نیستند خانه های تخریب شده خود را ترک کنند و در کمپ مستقر شوند.

از سوی دیگر گاز شهری تا ظهر امروز به دلیل جلوگیری از انفجار و خطرات احتمالی قطع بود و مردم در سرمای شدید مانده اند.

به گفته این مغازه دار و دیگر افراد حاضر در این مغازه «مسئولان فقط برای عکس و سلفی گرفتن به سی سخت می آیند نه برای کمک کردن، زیرا در عمل تا الان هیچ کاری انجام ندادند و هیچ کس از طرف مدیریت بحران برای ارزیابی و بازدید از خسارات به مردم سر نزده است.»

او عنوان کرد: «خسارات جانی زیاد نبوده، اما خسارت مالی فراوانی به شهر وارد شده و منازل از 50 تا 100 درصد خسارت و آسیب دیده اند.»

لازم به ذکر است، خسارت به منازل و مدارس فرسوده بسیار بیشتر از خانه های نوساز تر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار