بارش شدید برف و باران در ۱۰ نقطه از کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها در کشور و بارش شدید باران و برف در ۱۰ نقطه طی امروز و فردا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بارش شدید برف و باران در ۱۰ نقطه از کشور

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی امروز (۱۸ بهمن) در سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و در برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال رخداد تگرگ خواهد بود، گفت: شدت بارش امروز در جنوب زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز یکشنبه (۱۹ بهمن) بارش در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز مرکزی، شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و مرکز کشور ادامه دارد همچنین شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال ‌شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب فارس و جنوب اصفهان خواهد بود. در مناطق جنوبی و غربی احتمال رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز دوشنبه (۲۰ بهمن) در شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: این سامانه بارشی طی این روز از کشور خارج می‌شود همچنین در نیمه شرقی وزش باد و در سایر مناطق آسمانی صاف خواهیم داشت. طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۱ و ۲۲ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی به‌نسبت پایدار حاکم خواهد بود. از بعد ازظهر امروز و طی روز یکشنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن) نیز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک در برخی نقاط شمال شرق و جنوب شرق کشور را به‌ دنبال دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ بهمن) ابری و مه آلود همراه با بارش باران گاهی با رعد و برق و در بعد ازظهر افزایش باد و کاهش ابر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۰ بهمن) نیز کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار