نخستین مناظره دانش آموزی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان (پانا) – نخستین دوره مسابقات مناظره دانش آموزی در سیستان و بلوچستان با هدف توانمدسازی دانش‌آموزان در مهارت‌های اجتماعی به ویژه توسعه تفکر نقادانه و سخنوری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مناظره دانش آموزی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

معاون فعالیت‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در راستای اجرای بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» سازمان دانش آموزی به منظور تربیت اجتماعی دانش آموزان اقدام به برگزاری مسابقات مناظره دانش آموزی کرده است.

نسرین حاجی علی بیگی هدف از برگزاری این مسابقه را توسعه مهارت تفکر نقادانه و سخنوری و ارتقای فرهنگ گفت و گو در محیط‌های آموزشگاهی عنوان کرد و گفت: برای برگزاری مناظره دانش آموزی، از هر شهرستان و منطقه 2 تیم چهار نفره دخترانه و پسرانه به همراه یک سرپرست و 2 داور انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: تیم مناظره هر شهرستان با تیم استان همجوار خود به صورت ویدئو کنفرانس اقدام به برگزاری مناظره می‌کند و با رای داوران مانند جام حذفی تیم‌های برگزیده به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: مناظره‌ بین تیم‌ها ادامه پیدا می‌کند تا اینکه در نهایت 2 تیم در استان باقی بماند.

حاجی علی بیگی خاطر نشان کرد: مناظره 2 تیم نهایی باید به صورت زنده از طریق شبکه شاد پخش شود تا بینندگان به آن رای دهند؛ در این مرحله علاوه بر داوران سه دانش آموز پیشتاز نیز به مناظره پایانی رای می‌دهند.

معاون فعالیت‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تیم برگزیده از مناظره پایانی به مرحله کشوری می‌رود، اظهار کرد: تیم‌های هر منطقه و شهرستان قبل از برگزاری مناظره باید موضوعات پیشنهادی را انتخاب و موضع موافق و یا مخالف خود را اعلام کنند.

وی افزود: در هر تیم 4 نفره 2 محقق و 2 مناظره کننده وجود دارد که گروه محقق علاوه بر جمع آوری اطلاعات قبل از مناظره در حین مناظره نیز می تواند اطلاعات لازم را جمع آوری و طبق ضوابط حاکم بر مناظره در اختیار گروه مناظره کننده قرار دهد.

حاجی علی بیگی خاطر نشان کرد: از آنجایی که برای انجام مناظره باید زیرساخت‌های برقراری ویدئوکنفرانس در شهرستان‌ها وجود داشته باشد برای شهرستان‌ها و مناطقی که فاقد امکانات لازم هستند اجباری وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار