نوبخت:

تاکنون بیش از ۵۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شده است

تهران (پانا) - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت تاکنون بیش از ۵۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون بیش از ۵۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت شامگاه ۱۲ بهمن در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت تدبیر احیای دریاچه ارومیه است، افزود: هدف دولت احیای کامل دریاچه ارومیه است و در همین راستا تاکنون ۵۱۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از هیچ تلاش و تامین اعتباری برای احیای دریاچه ارومیه دریغ نخواهد شد، افزود: برای تامین هزینه های احیای دریاچه ارومیه نیاز به ردیف بودجه خاصی نیست و می توانیم از سر جمع اعتبارات، ماده ۱۰ قانون حوادث، مدیریت بحران و ماده ۲۸ فانون رفع موانع تولید نیز برای تامین هزینه های احیا در موارد بحرانی استفاده کنیم.

نوبخت با تاکید براینکه باوجود مضیقه مالی، دولت از هیچ اقدامی برای احیای دریاچه فروگذار نبوده، تاکید کرد: دریاچه ارومیه یک پروژه استانی و منطقه ای نیست بلکه یک پروژه ملی است و دولت متعهد می شود برای دریاچه ارومیه هرآنچه نیاز است انجام دهد.

معاون رییس جمهور بااشاره به جایگاه و سهم آذربایجان غربی در بودجه ۱۴۰۰ نیز افزود: ۵۶ درصد به اعتبارات هزینه ای استان در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال جاری افزایش یافته است.

وی بااشاره به اینکه در راستای عمل به فلسفه انقلاب و تاکیدات رهبری، توجه به محرومین همواره از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: احداث بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور اغاز شده و تاکنون ۴۵ هزار واحد تحویل این قشر کم برخوردار شده است.

نوبخت ادامه داد: طی سفر دو روزه به آذربایجان غربی ۲۰۰۰ واحد مسکونی تخریب شده از زلزله قطور بازسازی شده که افتتاح خواهد شد همچنین ۲۰۰۰ واحد مسکونی نیز برای محرومین و نیازمندان کلنگ زنی و در ۶ ماه آینده این واحدها تحویل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار