حاجی میرزایی در دومین برنامه زنده «گفتگو با شما»؛

رتبه بندی معلمان تا قبل از پایان سال به مجلس تقدیم می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در ارتباطی زنده در شبکه شاد به سوالات برخی از فرهنگیان و دانش‌آموزان پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رتبه بندی معلمان تا قبل از پایان سال به مجلس تقدیم می‌شود

محسن حاجی میرزایی در دومین برنامه زنده «گفتگو با شما» که از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه تمام تلاش دولت و ما این است که تا حد امکان از مشکلات فرهنگیان بکاهیم اظهار کرد: تلاش کردیم در طی یک سال اخیر حقوق فرهنگیان را بهبود ببخشیم لذا رتبه بندی در دستور کار است و در کمیسیون دولت به تصویب نهایی رسیده است که تا قبل از پایان سال برای تصویب تقویم مجلس خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز رتبه بندی در سال اول 5 هزار و 200 میلیارد تومان در بودجه دولت پیش بینی شده است افزود: براساس رتبه بندی فرهنگیان طبق صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای خود در رتبه یک تا 5 دسته بندی می‌شوند.

اینترنت شاد رایگان است

حاجی میرزایی تاکید کرد که استفاده تمام کاربران از شبکه شاد رایگان است اگر فردی از شما تقاضای پول کرد به شماره تلفن وزارت ارتباطات (195) گزارش دهید تا رسیدگی شود.

تامین تبلت در بودجه 1400

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تامین تبلت در بودجه سال 1399 چون پیش بینی موضوع کرونا نشده بود، اعتباری برای این موضوع دیده نشد که از کمک خیرین در این راستا بهره مند شدیم اما اکنون یکی از معاونان من به نمایندگی کامل از بنده، با شرکت‌های مختلفی در این راستا مذاکره می‌کند که تاکنون گام‌های موثری نیز در راستای تامین تبلت برداشته شده است و تمام استانداران کمک کردند. همچنین در بودجه سال 1400 رقمی پیش بینی شده تا از همکاران نیازمند به تبلت حمایت کنیم.

وی اشاره کرد: حضور 15 میلیون دانش‌آموز در بستر فضای مجازی می‌تواند برای تجار و تولید کننده‌ها عرصه خوبی باشد که حتی باید بخش اقتصادی نیز به این موضوع توجه کند.

در زمانی که اجازه وزارت بهداشت را برای حضوری شدن مدارس داشته باشیم از آن استفاده خواهیم کرد و اگر این اجازه به ما داده نشود آموزش مجازی خواهد شد.

دوری از مدرسه سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان را تهدید می‌کند

حاجی میرزایی با بیان اینکه 19 درصد سوالات مربوط به حضوری شدن مدارس است گفت: یکی از خطرات کرونا بازماندگی از تحصیل است، کرونا آفت‌هایی داشت و سلامت را به خطر انداخت و کسب و کارها را آسیب زد. دوری از مدرسه سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان را تهدید می‌کند باید تلفیق هوشمندانه ای بین این موارد برقرار کنیم لذا در زمانی که اجازه وزارت بهداشت را برای حضوری شدن مدارس داشته باشیم از آن استفاده خواهیم کرد و اگر این اجازه به ما داده نشود آموزش مجازی خواهد شد.

برای دروس عملی هنرستان‌ها نیز ساعت محدودی برای برگزاری کارگاه‌ها داریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون آموزش‌ها به صورت اختیاری در پایه‌های اول و دوم ابتدایی با حداکثر 10 دانش‌آموز به صورت حضوری دایر است افزود: به طور متوسط 60 درصد از این دانش‌آموزان از این موضوع استقبال داشته اند. برای دروس عملی هنرستان‌ها نیز ساعت محدودی برای برگزاری کارگاه‌ها داریم. ما می‌دانیم خانه محل امنی برای آموزش است اما تلاش داریم مدرسه را نیز محلی امن برای بچه‌ها قرار دهیم.

رکورد 380 گیگا بیت بر ثانیه در شاد

وی شبکه شاد را موجودی 7 ماهه دانست که تاکنون تحولات چشم گیری داشته است وی خبر داد در شبکه شاد روز گذشته رکورد 380 گیگا بیت بر ثانیه را پشت سر گذاشتیم، از طریق شاد 700 هزار ارتباط زنده داریم و آزمون سازها را اصلاح می‌کنیم تلاش داریم با ایجاد ظرفیت‌های جدید در شاد از مشکلات آن هر هفته نسبت به هقته گذشته بکاهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار