المالکی: عراق شکست دادن تروریسم را به جهان ثابت کرد

تهران (پانا) - رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق با اشاره به اینکه سازمان الحشد الشعبی با عزم خود به مبارزه برای آزادسازی باقی خاک عراق ادامه می‌دهد، تاکید کرد که این کشور توان خود را در شکست دادن تروریسم به جهان ثابت کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
المالکی: عراق شکست دادن تروریسم را به جهان ثابت کرد

به گزارش ایرنا، «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز در مراسم ختم شهیدان اخیر سازمان الحشد الشعبی در ناحیه «العیث» در شرق استان صلاح الدین این کشور گفت: سازمان الحشد الشعبی باقی است و با اصرار و عزم تمام به آزادسازی کامل خاک عراق از بقایای گروه تروریستی داعش ادامه می‌دهد.
عناصر گروه تروریستی داعش شنبه شب به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین ۱۱ نیروی سازمان الحشد الشعبی از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی از این نیروها شدند.
به نوشته رسانه های عراقی، نوری المالکی در این مراسم افزود: اگر هیچ قدرتی در جهان ناتوان از مقابله با این قاتلان باشد، عراق ثابت کرده است که با توان فرزندانش می تواند تروریسم و تروریست ها را شکست دهد؛ حتی اگر قدرت های بزرگی پشت سر آنها بایستند.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.
اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار