در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی؛

حاجی میرزایی: شبکه مجلس دانش‌آموزی 28 هزار و ۸۰۰ نماینده دارد

در بیانیه گام دوم ۴۰ بار از واژه جوان از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است که این موضوع نشان می‌دهد منظومه فکری ایشان جوانان هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد مجلس دانش‌آموزی یک مجلس نمایشی و تشکیلاتی نیست به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت آشکارا اعلام می‌‌کنم که به اندیشه‌های شما نمایندگان نیازمندیم.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: شبکه مجلس دانش‌آموزی 28 هزار و ۸۰۰ نماینده دارد

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که بعدازظهر امروز 8 بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه تلاش می‌کنم از دیدگاه‌های اعضای هیات رئیسه عنوان مشاوران خود استفاده کنم و هر ۲ ماه یک بار جلساتی را با آنان داشته باشم اظهار کرد: شما نمایندگان بار سنگینی را بر دوش دارید و هر کدام نقش مهمی را برعهده دارید نقش نمایندگان دانش‌آموزی یکی از نقش‌های چندلایه، عمیق و پربار است شما مورد اعتماد جمعیت دانش‌آموزی قرار گرفتید.

وی افزود: در مسئولیت نمایندگی باید پیوندتان را با جمعیت دانش‌آموزی برقرار کنید به گونه ای که بتوانید افکار و اندیشه‌های آنان را نمایندگی کنید و توانایی داشته باشید با مسئولان آموزش و پرورش ارتباط بگیرید و پیام‌ها را منتقل کنید.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در یک نگرش عمیق تر، عرصه حیات عرصه یادگیری است افزود: همچنان که جسم ما نیازمند تغذیه است تا شاداب باشد و وظایف خود را انجام دهد باید روح خود را تغذیه کنیم یادگیری تغذیه روح است یادگیری وجه روحانی انسان را تغذیه می‌کند و پرورش جان را برعهده دارد.

یکی از مهم ترین تمایزها تمایز در یادگیری است

وزیر آموزش و پرورش عرصه یادگیری را فراگیرترین عرصه انسانی دانست و گفت: شاید بتوانیم این را عمومی ترین رفتار مشترک انسان‌ها بدانیم، یکی از مهم ترین تمایزها تمایز در یادگیری است. فرصت‌های یادگیری بی شمار است و بهره گیری از آنان نیازمند هوشیاری است.

وی گفت: امروز با انتخاب شدن شما به عنوان نماینده مجلس در معرض یک یادگیری قرار دارید؛ یک فرصت طلایی برای توسعه یادگیری ایجاد شده و این فرصت‌ها کسب قابلیت‌ها، افزایش توانمندی‌ها، توسعه و گسترش درک اجتماعی، توانایی کسب ارتباط با دیگران، یادگیری چگونگی پیگیری اهداف، فرصتی برای تمرین دموکراسی، پذیرش دیگران، مدارا، تمرین گفتگوی سازنده، کار گروهی و مشارکت در عموم کارها، مسئولیت پذیری در امور است.

حاجی میرزایی گفت: حساسیت نسبت به محیط، تمرین پرسشگری، مطالبه گری عقلانی و پیگیری هوشمندانه مطالبات و کسب مهارت شنیدن نیز مهم است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مشکلات در جامعه بزرگ در تامین همگرایی و انسجام ملی و هم افزایی ملی، ناتوانی در گفتگوی اثربخش است که نیازمند کسب مهارتی است و اکنون زمان فراگرفتن آن است، باید بیاموزیم چگونه با یکدیگر گفتگو کنیم.

مجلس یک موقعیت یادگیری تربیتی است

وی با بیان اینکه مجلس یک نهادی است که باید از نظراتش بهره مند شویم عنوان کرد: هرچند که نیازمند این نظرات هستیم اما مجلس یک موقعیت یادگیری تربیتی است که فرصتی برای یادگیری، میدان عملی برای کسب آمادگی نقش آفرینی در فردا است.

حاجی میرزایی افزود: اگر بناست برای فردا نقش آفرینی کنیم باید درک روشن تری به فردا ایجاد شود شما در متن نظام آموزشی مسئولیتی دارید و سند تحول میثاق مشترک ماست. سند تحول بستر اصلی تعاملات ما را با شما روشن می‌کند لذا در جهت آشنایی بیشتر با سند و ساحت‌های تربیتی تلاش کنید.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز موثر در جامعه باید بتواند از حقوق خود دفاع کند، عنصری موثر و کارساز باشد که در تمام ساحت‌ها رشد پیدا کرده باشد گفت: در بیانیه گام دوم ۴۰ بار از واژه جوان از سوی مقام معظم رهبری آورده شده است که این موضوع نشان می‌دهد منظومه فکری ایشان جوانان هستند واین نقطه درخشانی است و بزرگترین فرصت یک جامعه اند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما امسال طرح هر دانش‌آموز یک مهارت را اجرا کردیم؛ کیفیت جامعه به کیفیت مناسبات اجتماعی بستگی دارد شکل گیری هویت و فرهنگ و تعامل ملی ما در گرو کسب مهارت‌های اجتماعی است و هدف گذاری ما هر دانش‌آموز یک مهارت اجتماعی است که در پرتو مجلس ۱۵۰ نماینده به یک مجلس 28 هزار و ۸۰۰ نفری تبدیل شده است.

به اندیشه‌های شما نمایندگان نیازمندیم

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه امروز شبکه مجلس به گسترگی و وسعت 28 هزار و ۸۰۰ نماینده است که باید فرایند مشارکت آنان فراهم شود عنوان کرد: مجلس دانش‌آموزی یک مجلس نمایشی و تشکیلاتی نیست من به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت آشکارا اعلام می‌کنم که به اندیشه‌های شما نیازمندیم باید پیوندهایی بین مجموعه جوان خوش فکر شما با مدیران باانگیزه آموزش و پرورش ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار