عضو تیم دختران ستاره هشتم در گفت و گو با پانا:

نشاط وشادی مردم برای من بزرگترین افتخار است

مشهد (پانا)-دانش آموز مدال آور ژیمناستیک کشور و سفیر صلح و دوستی در المپیک، نشاط و شادی مردم در کسب افتخار ورزشکاران در مسابقات و میادین ورزشی را بزرگترین افتخار و مدال دانست .

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نشاط وشادی مردم برای من  بزرگترین افتخار است

هنگامه هادیان، دانش آموز دبیرستان سرافرازان آموزش وپرورش ناحیه۶ مشهد مقدس که به تازگی در برنامه تلویزیونی عصر‌جدید در گروه ستاره هشتم شرکت کرده و همراه تیمش زنگ طلایی را از تیم داوری گرفته است در گفت و گو با پانا گفت: از کودکی به دلیل اینکه خواهرم ژیمناستیک کار می کرد به این رشته ورزشی علاقه مند شدم. از سن ۷ سالگی شروع به تمرین‌کردم با کمک‌های خانواده ام و مربی هایم توانستم به مسابقات استانی، کشوری، لیگ و المپیاد از سال ۹۲ تا سال ۹۸ راه پیدا کرده و مدال کسب کنم.
او که متولد سال ۱۳۸۵ و ساکن مشهد است، در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر۱۶ مدال کشوری دارم و دو نایب قهرمانی کشوری را در سال ۹۷ کسب کردم، بیش از 50 ‌مدال استانی و ناحیه ای دارم. تلاش می کنم بتوانم حرکاتی در ژیمناستیک به اسم خودم در کشور ثبت کنم و این از آرزوها و هدف های من است.
این دانش آموز در خصوص رشته ورزشی ژیمناستیک برای دختران گفت: رشته جذاب، پربازدید و پرطرفداری است. این رشته در سطح جهانی و المپیک بسیار مدال آور است. در زیرگروه ژیمناستیک رشته های مختلفی وجود دارد مانند ریتمیک، ژیمناستیک فورال(ژیمناستیک برای همه) و... که من در رشته ژیمناستیک هنری فعالیت دارم. ژیمناستیک هنری برای دختران دارای ۴ وسیله است و برای پسران دارای ۶ وسیله.

او در ادامه گفت: حرکات ژیمناستیکی بسیار فراوان و متعدد است و کسی نمی تواند بگوید که تمام حرکات را یاد گرفته است. ژینماستیک رشته مادر است. به دلیل اینکه نیاز به هماهنگی عصب و عضله در آن بسیار است. در ایران به دلیل نوع پوشش در دختران محدودیت حضور در مسابقات بین المللی را داریم و تنها در رشته اکروژیم، لباس اسلامی را قبول داشته و مسابقات برون مرزی را مجاز کرده اند و در رشته ژیمناستیک برای دختران هیچ نوع حضور بین اللملی نداریم و تنها مسابقات در حد کشوری برگزار می شود.
وی ادامه داد: من با قدرت در حال تمرین و آماده سازی برای مسابقات استعدادهای برتر بودم و از شروع قرنطینه کرونایی ۳ ماه تمرین در خانه داشتم. بعد از تمرینات برای ستاره هشتم و تا الان با تمام رعایت پروتکل های بهداشتی در حال تمرین هستم. به امید اینکه کرونا از بین برود و مسابقات دوباره برگزار شود.

خبرنگار: مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار