معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان از بهره‌وری بالایی برخوردار خواهند بود

تهران (پانا) - معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان گفت، برداشت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور این است که به نظر می‌آید این مراکز از بهره‌وری بالایی برخوردار خواهند بود و می‌توانند بخش عمده‌ای از معضلات را حذف کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان از بهره‌وری بالایی برخوردار خواهند بود

به گزارش ایسنا، امیرحسین یاوری در مراسم افتتاح سراسری مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ٢٤ استان اظهار کرد: نکته مهم این است که سازمان بهزیستی در عین حال که کارهای روزانه خود را انجام می‌دهد به دنبال کارهای تحولی و ایجاد کارهای جدید نیز است.

یاوری ادامه داد: این مراکز که به صورت ترکیبی کار می‌کنند، حاصل تجربیات و ناشی از خرد جمعی است که سال‌ها روی آن مطالعه شده است و طی یک سال گذشته عملیاتی شد. شاید بتوان بگوییم این اقدام قطعه بسیار مهمی از پازل بزرگی است که اگر این قطعه به خوبی کار خود را انجام دهد، بسیار از مشکلاتی را که در ایستگاه‌های مربوط به درمان داریم می‌توانیم حل کنیم.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: همانطور که در جلسه نیز تاکید شد درمان برحسب مورد، یکی از مشکلات جدی است که ما در حال حاضر در حوزه درمان اعتیاد داریم.

وی گفت: درمان باید حرفه‌ای، تخصصی و براساس نیاز فرد باشد که می‌تواند نتیجه یک روانکاوی جدی باشد تا روانکاو و پزشک بتواند مداخله کند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه حوزه اعتیاد چیز ساده‌ای نیست و هنوز نمی‌توان به یقین گفت چرا افراد معتاد می‌شوند و چه اقدامی باید انجام داد تا آنها بهبود یابند، گفت: اقدام بسیار خوبی که در این مراکز انجام خواهد شد و در چند مرکز قبلی آغاز شده، بحث مربوط به خانواده‌مداری است. در مراکز ما خیلی از حضور خانواده‌ها استفاده نمی‌شود و این یک نقطه عطفی در درمان خواهد بود.

یاوری تصریح کرد: برداشت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور این است که به نظر می‌آید این مراکز از بهره‌وری بالایی برخوردار خواهند بود و می‌توانند بخش عمده‌ای از معضلات را حذف کنند. تا جایی که امکان دارد نیز کمک خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار