داوری دومین دوره مسابقه «شهری که من دوست دارم» تمام شد

تهران (پانا) - دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک اعلام کرد آثار برتر دومین دوره مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» ضمن نمایش در یک نمایشگاه، امکان اجرا در سطح شهر را پیدا می کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
داوری دومین دوره مسابقه «شهری که من دوست دارم» تمام شد

الهام فخاری دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک با اشاره به پایان مرحله داوری آثار ارسالی توسط کودکان و نوجوانان 4 تا 14 سال در دومین دوره مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» اظهار کرد: هدف از این مسابقه آشنایی جامعه شهری با آرزوها و نوع نگاه کودکان به شهرشان است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تجربه دوره قبل مسابقه نشان داد کودکان نگاهی دقیق، آگاهانه و منتقدانه به شهر دارند و به خوبی فرصت‌ها و تهدیدها را در شهر می‌شناسند، افزود: با اقداماتی که در این دوره از مدیریت شهری در حوزه شهر دوستدار کودک صورت گرفته است، شاهد همگرایی و تعامل بیشتر بین ارگان‌های ذیربط با موضوع کودکان هستیم که از آن جمله همکاری آموزش و پروش استان تهران و کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این مسابقه است.

دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک بیان کرد: این دوره مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» به دلیل همزمانی با شیوع کرونا و محدودیت‌های کودکان و نوجوانان در تعامل با مدرسه و دوستانشان و همینطور به دلیل محدودیت حضورشان در شهر، با عنوان «شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم» برگزار شد و حدود 14850 اثر از طریق سایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سامانه شاد آموزش و پرورش برای دبیرخانه مسابقه ارسال شد.

به گفته وی، دوره نهایی داوری با حضور استادانی همچون ایرج طهماسب، جمال اکرمی، آتوسا صالحی، حدیثه قربان و محمدعلی بنی اسد در مورخ 18 دی ماه به پایان رسید.

رییس کمیته هنر شورای شهر تهران همچنین خبر داد: آثار منتخب این مسابقه یکم بهمن ماه در نمایشگاهی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، به نمایش درمی آیند و همچنین مورد تجلیل مدیران شهری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید کودکان در شهر حضوری فعال و مؤثر داشته باشند زیرا ساختن شهرها و کشورمان به زودی به دست آن‌ها ممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: کودکان در این نقاشی‌ها، دریافت، پردازش و دلبستگی‌هایشان به شهر و آرزوها و خیال‌پردازی‌شان درباره آینده شهر را به تصویر کشیده‌اند. باید این نقاشی‌ها را به‌مثابه سندهای شهری و شهروندی بدانیم، از داده‌های آن‌ها بهره‌ بگیریم و بازخوردهایمان به شهر، شهروندان و زندگی گروهی را دگرگون کنیم تا زمینه‌ شکوفایی توانایی‌های کودکان و بهبود عادلانه زیرساخت‌های شهرمان فراهم شوند.

فخاری در پایان گفت: در پی این هستیم که آثار منتخب در دوره زمانی مناسب در چند مرحله در سطح شهر تهران اکران شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار