برگزاری مراسم انس با قرآن کریم در منطقه ۱۶

نعیمی: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن، تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن است

تهران( پانا ) - مهدی نعیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران در برگزاری مراسم انس با قرآن در منطقه 16، هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم را تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن و آموزه های قرآنی دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نعیمی: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن، تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن است

مراسم انس با قرآن در منطقه 16 با حضور مهدی نعیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران، مصطفی پالیزدار مدیر منطقه، معاونین پرورشی مناطق 11، 18 و 12، مصطفی سلیم خانی معاون پرورشی منطقه 16، قادر پیراسته نیا مشاور مدیر منطقه، مهدیه نوروزی کارشناس قرآن و نماز منطقه و زهره چاچه ای کارشناس قرآن و نماز منطقه 11 در مدرسه ابتدایی شاهد جعفر شهیدی برگزار شد.

مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه، در مراسم انس با قرآن در منطقه 16 گفت: انس با قرآن انسان را از همه جهات ارتقاء می دهد؛ چرا که کتاب هدایت و راهنمای سعادت در دنیا و آخرت است.

پالیزدار در ادامه با استناد به سخن حضرت علی علیه السلام که فرمودند: «ان القرآن طاهر انیق و باطن عمیق» گفت: از راه های ورود به باطن عمیق قرآن، ظاهر زیبا و دل انگیز آن است و محافل انس با قرآن کریم با این نیت و هدف برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 نیز با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:« جلساتی داشته باشید فقط برای شنیدن قرآن » افزود: امیدوارم این محفل نورانی مورد رضایت حضرت باری تعالی و اهل بیت علیه السلام قرار گیرد.

مهدی نعیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در این نشست گفت: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن، آموزه های قرآنی و مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان عزیز، با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت علیه السلام است. هدف اصلی سند تحول بنیادین، پرورش عبد صالح است؛ این امر با بهره گیری از قرآن کریم و ایجاد انس و الفت با کلام الهی محقق می شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران تصریح کرد: این محافل مجالسی هستند برای ادامه مسیر نورانی شهداء و آرمان های بلند آنان که جان عزیز خود را در آن راه فدا کردند و امید آن که نسل نوجوان و جوان کشور اسلامی، این آینده سازان ایران اسلامی در زندگی خود از سیره، رفتار و گفتار شهدا سرمشق بگیرند؛ تا بتوانند مفاهیم قرآنی را در رفتار و عمل خود به کار ببرند. اکنون فضای مجازی این فرصت را ایجاد کرده است تا محافل از یک مکان به همه فضاها راه پیدا کند؛ از مدرسه به منازل منتقل شود؛ همچنین محیط خانه ها را قرآنی کند تا در گسترش فرهنگ قرآنی موثر باشد.

مصطفی سلیم‌خانی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 16، در حاشیه محفل انس با قرآن کریم گفت: در روزهای سخت کرونایی بستر برای حضور فیزیکی دانش آموزان و همکاران وجود ندارد، بنابراین محفل انس با قرآن کریم در منطقه در فضای مجازی و بستر پیام رسان شاد برگزار شد.

گفتنی است این مراسم با تلاوت آسمانی قاری بین المللی، هادی موحد امین، قاریان نوجوان مهدی نجاتی از مدرسه نمونه نور، محمد مهدی منتشلو از مدرسه معرفت و مداح نوجوان امیر علی کلاته از مدرسه سروش شاهد منور و پر رونق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار