حسینی در هفتمین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت خبر داد

اهدای ۱۶۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان محروم با همت خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی

تهران (پانا) - معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت از تهیه و اهدای 165 هزار تبلت و وسایل هوشمند ارتباطی به دانش‌آموزان محروم از سوی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و خیرین تاکنون خبر داد و گفت که با شروع نهضت ملی هدایت روند تهیه و اهدای تجهیزات هوشمند ارتباطی شتاب بیشتری گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۱۶۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان محروم با همت خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در هفتمین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) که به میزبانی معاونت آموزش متوسطه در محل سالن جلسات این معاونت برگزار شد، با بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طرح هدایت اظهار کرد: پویش "اولیای خردمند، فرزندان هوشمند" با استفاده از ظرفیت بیش از 100 هزار انجمن اولیاومربیان مدارس برای تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند و پویش "من حاضرم" توسط سازمان دانش‌آموزی با هدف بسیج همه خیرین و خیرخواهان جامعه برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند تاکنون راه‌اندازی شده است.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز طرح هر انجمن حداقل سه تبلت را کلید زده است تا از این طریق و با استفاده از ظرفیت 13 هزار انجمن اسلامی ۳۹ هزار تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد.

معاون وزیر با تقدیر از سازمان بسیج دانش‌آموزی در اجرای طرح نظر هوشمند گفت: با اجرای طرح نذر هوشمند تاکنون نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده است که با این رقم بیش از ۲۲ هزار تبلت می‌توان برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه نمود.

وی با بیان اینکه بسیج اقشار هم می‌تواند در طرح نذر هوشمند وارد شود افزود: امید است طرح نظر هوشمند مراحل و موج‌های دوم و سوم خود را با استفاده از ظرفیت دهه فجر استمرار بخشد.

معاون وزیر با بیان اینکه تاکنون با 27 استاندار تفاهم‌نامه تأمین نیمی از هزینه خرید تجهیزات هوشمند آموزشی توسط استانداری‌ها و از طریق منابع داخلی امضا شده است گفت: در قالب این تفاهم نامه‌ها اعتبار خرید بیش از یک میلیون و پانصد هزار تبلت تأمین شده است.

وی افزود: در هفته گذشته با همیاری و مشارکت شهرداری مشهد، سازمان نظام صنفی کامپیوتر استان تهران، اتاق اصناف استان اصفهان، مؤسسه خیریه بوتراب و مؤسسه خیریه رعد بخشی از اعتبار طرح هدایت تأمین شده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با اشاره به نشست با صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: در این نشست بر فعال‌شدن شرکت صنایع آموزشی و تخصیص مبلغی بیشتر برای خرید و تبادلات با شرکت‌های داخلی و خارجی، ایجاد خط تولید و نیز تسهیلات ویژه برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و تخصیص منابع از طریق ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید شد.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست با نمایندگان بیش از 60 دستگاه اجرایی که به همت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در سالن اجلاس اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهار کرد: در این نشست مقرر شد طرح حامی هوشمند در سه قلمرو در دستگاه‌ها اجرا شود که اولین قلمرو آن اهدای وسایل هوشمند اضافی ادارات به مدارس، قلمرو بعدی اهداء وسایل هوشمند به فرزندان کارکنان دستگاه‌ها و سومین قلمرو آن نیز استفاده دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت مسئولیت اجتماعی و پویش‌های مردمی جهت یاری رساندن به مدارس هم‌جوارمی باشد.

معاون وزیر با بیان اینکه امروزه و در عصر کرونا مسئله‌ای مهم‌تر از تأمین وسایل ارتباطی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند نیست اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات هوشمند ارتباطی تصویب شده است و صندوق توسعه ملی نیز می‌تواند در این زمینه به یاری آموزش‌وپرورش بیاید.

حسینی با بیان اینکه احصای اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند از دو مسیر شبکه شاد و سامانه سناد در حال پیگیری است اظهار کرد: پس از تهیه تجهیزات هوشمند ارتباطی، ملاکی‌های واگذاری این تجهیزات باید توسط معاونت‌های ابتدایی و متوسطه مشخص شود.

شایان‌ذکر است در این نشست کمره ای معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این معاونت در خصوص طرح هدایت اظهار کرد: اولین گام در توزیع عادلانه تجهیزات هوشمند شناسایی است و معاونت آموزش متوسطه با طراحی فرمی در سناد اطلاعات برخی از دانش‌آموزان نیازمند را جمع‌آوری کرده است که تکمیل اطلاعات همه دانش‌آموزان مستلزم مشارکت مدیران و معلمین است.

وی افزود: تعیین اولویت در واگذاری‌ها هم از دیگر مباحث مهم است که بهتر است اولویت‌بندی دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه و با نظارت معاونت‌های آموزشی انجام شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار