حاجی میرزایی در حاشیه هفدهمین برنامه گفتگوی هفته خبر داد

بسته شدن پرونده استخدام حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها تا پایان برنامه ششم

تا پایان هفته گزارشی از حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌گیریم/گزارشی از ابتلا به کرونا در مدارس در این چند روز نداشته ایم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه هفدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های گفتگوی هفته که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با تاکید بر اینکه خانواده‌ها برای اطمینان پیدا کردن از رعایت شیوه نانه‌های بهداشتی به مدارس سر بزنند گفت که تا پایان هفته گزارشی از حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌گیریم.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بسته شدن پرونده استخدام حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها تا پایان برنامه ششم

محسن حاجی میرزایی در حاشیه هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای 760 منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌ صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نهاد بزرگی است که فصل مشترک زیادی با تمام نهادها دارد بنیاد شهید نیز یکی از مجموعه‌هایی است که باهم فصل مشترک داریم؛ از یک سو جامعه فرهنگی یکی از جوامع ایثارگر کشور است و در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پایبند بوده است و بیش از ۴۰ هزار شهید فرهنگی نشانه این است که این نهاد به این فرهنگ تعلق دارد.

وی با بیان اینکه حوزه تربیت ایثارگران و مدارس شاهد موضوع مشترک ما با بنیاد شهید است افزود: در جلسه امروز در این باره گفتگو و بر بهبود و تقویت کیفی مدارس تاکیداتی شد. درباره موضوعات املاک نیز توافقات خوبی شد که اجرای آن از سوی کارگروهی انجام می‌شود.

روند حضور دانش‌آموزان در مدارس

حاجی میرزایی با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور اختیاری دانش‌آموزان عنوان کرد: در پایان این هفته گزارشی از مجموعه استان‌ها می‌گیریم که چه تعداد دانش‌آموز در مدارس حضور پیدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمایل اکثر خانواده‌ها بر آموزش حضوری است درباره اینکه آیا موردی از ابتلا به کرونا در مدارس داشته ایم گفت: تاکنون موردی را به ما گزارش نکرده اند.

وی همچنین درباره نظارت بر بازگشایی مدارس افزود: دستورالعملی را وزارت بهداشت ابلاغ کرده و ما متعهد به اجرای آن هستیم به مدیران نیز تاکید کردیم مراقبت‌های لازم را در مدارس انجام دهند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد که به مدارس سر بزنند تا مطمئن شوند برنامه مراقبت‌ها چگونه است.

درخواست صدور مجوز استخدامی جدید

حاجی میرزایی درباره موضوع استخدام معلمان نیز اظهار کرد: حکم قانون این است افرادی که مشمول قانون هستند تا پایان برنامه ششم به میزان ردیفی که اختصاص پیدا می‌کند جذب شوند که امسال این تعداد ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است اما ما از سازمان امور استخدامی درخواست ردیف بیشتر نیز کرده ایم.

اولویت اول این است که تمام دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند

وزیر آموزش و پرورش درباره حادثه آتش سوزی کانکسی در سردشت گفت: این موضوع یک حادثه بود اما اولویت اول این است که تمام دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم تا متناسب با اعتبارات که امسال ۴ برابر شده تلاش داشته باشیم فضاهای آموزشی بهبود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سال گدشته و امسال تمام مدارس خشت و گلی جمع آوری شدند گفت: تعداد مدارس سنگی نیز کاهش پیدا کرده اما همچنان ۲۲ درصد فضاهای آموزشی نیازمند توجه ویژه است که باید مقام سازی یا بازسازی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار