بهره‌برداری از طرح تولید ملی ایمپلنت دندانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

تهران (پانا) - خط تولید ایمپلنت دندانی توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی به عنوان شرکت تولید کننده این محصول با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از طرح تولید ملی ایمپلنت دندانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خط تولید ایمپلنت دندانی شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در شهرک صنعتی شمس آباد افتتاح شد.

مجید روحی نیاسر، مدیرعامل شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس با بیان اینکه ایمپلنت دندانی تمامی استانداردهای ملی و بین‌المللی را اخذ کرده و ظرفیت تولید سالانه آن 200 هزار پکیج است، گفت: این محصول جایگزین ریشه طبیعی دندان از دست رفته می‌شود و به جای ریشه در استخوان فک جراحی و کاشته می‌شود. سپس دندان مصنوعی بر روی این ریشه می‌نشیند. این طرح با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی بومی‌سازی شده است و از 100 میلیون یورو ارزبری برای واردات ایمپلنت دندانی به کشور جلوگیری می‌کند.

روحی نیاسر در مورد میزان تسهیلات دریافت شده این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: 18.5 میلیارد تومان تسهیلات تولید صنعتی از صندوق نوآوری مصوب داشتیم که تاکنون 11.5 میلیارد تومان آن پرداخت شده است اما برای وارد کردن تجهیزات مورد نیاز به سرمایه بیشتری نیاز داریم که دریافت مابه‌تفاوت ارزی آن را از صندوق نوآوری تقاضا کردیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس با اشاره به فاز توسعه‌ای این محصول و افزایش ظرفیت خط تولید آن نیز گفت: برای تولید بیشتر و فراهم کردن امکان صادرات نیازمند افزایش ظرفیت خط تولید هستیم، بر این اساس در نظر داریم تا تجهیزات تولیدی خود را بیشتر کنیم. شرکت ما 30 سال تولیدکننده تجهیزات دندانپزشکی بوده و پیش از بهره‌برداری از ایمپلنت دندانی، 22 محصول مختلف را تولید کرده است.

وی در مورد صادرات این محصول نیز گفت: بعد از برجام، شرکت سوییسی اشترومن تولید کننده طراز اول ایمپلنت دندانی در دنیا تقاضای همکاری مشترک برای تولید این محصول را داشت و ما یک سال با هم همکاری کردیم اما بعد از بازگشت تحریم‌ها این شرکت ما را رها کرد و ما به تنهایی بعد از دو سال توانستیم خط تولید این محصول را راه‌اندازی کنیم و در حال حاضر به هیچ شریک بین‌المللی احتیاج نداریم.

مدیرعامل شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس در مورد مزیت رقابتی این محصول در مقابل نمونه‌های خارجی به کیفیت بالای این محصول تاکید کرد و گفت: ایمپلنت دندانی تولیدی شرکت ما با نمونه‌های برتر خارجی به لحاظ کیفیت برابری می‌کند این در حالی است که قیمت آن یک هشتم نمونه‌های خارجی است، بنابراین انتظار داریم که میزان تقاضای بالایی از کشورهای دیگر برای صادرات داشته باشیم؛ البته در حال حاضر از کلینیک‌های آلمانی برای خرید این محصول تقاضا داریم.

روحی نیاسر در پایان به سختی‌هایی که در مسیر راه اندازی این خط تولید متحمل شده‌اند، گفت: کلیه کالاها، مواد اولیه، ابزار و تجهیزات این محصول تحت تحریم است و ما با هزاران مشکل و موانع تجاری، لجستیک و مالی، تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کردیم اما امروز طرح خط تولید ایمپلنت دندانی بـا اخذ کلیه مجوزها و استانداردهای داخلی و بین المللی آماده بهره‌‌برداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار