پیگیری مصوبات مغفول مانده شورای پنجم؛ طرح سوال از شهردار تهران به کجا رسید؟

خلیل آبادی : از همه ظرفیت‌های موجود برای پیگیری مصوبات مغفول مانده شورای پنجم استفاده خواهیم کرد

تهران (پانا) - طولانی شدن دوره سرپرستی تعدادی از مدیران شهرداری بیش از مهلت قانونی، دلیلی شد تا یک سوم اعضای شورای پنجم شهر تهران تصمیم بگیرند که طرح سوال از شهردار تهران را مطرح کنند. رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نیز در این باره می‌گوید شورا در ماه‌های پایانی سال به دنبال پیگیری مصوبات مغفول مانده است.

کد مطلب: ۱۱۵۶۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری مصوبات مغفول مانده شورای پنجم؛ طرح سوال از شهردار تهران به کجا رسید؟

طبق ماده ۸۳ قانون شوراها، اگر تذکری پاسخ مناسب دریافت نکند و مفاد آن تذکر رعایت نشود، یک یا چند نفر از اعضا می‌توانند موضوع را به صورت سوال از شهردار طرح کنند. حالا تعیین تکلیف نشدن وضعیت سرپرستان برخی معاونت‌ها و بخش‌های شهرداری بعد از ۴ ماه باعث اعلام وصول شدن طرح سوال از شهردار تهران شد. این مساله موجب شده تا یک سوم اعضای شورای پنجم در جلسه روز 22 دی ماه شورا، طرح سوال از شهردار تهران را مطرح کنند. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در این باره گفته بود: «طرح سوال تقدیم هیات‌رییسه شده است؛ اما هنوز در جلسه هیات‌رییسه مطرح نشده و در جلسه آتی مطرح خواهد شد.»

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورا و رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره طولانی شدن مدت سرپرست‌های شهرداری و طرح سوال از شهردار تهران اظهار کرد: «شورای پنجم در ماه‌های پایانی، سعی خود را بر این گذاشته تا مسایلی که مغفول مانده است پیگیری شود یا طرح‌های نیمه کاره یا مصوباتی که اجرا نشده است دنبال شود. بنابراین انتظار شورای شهر از شهردار تهران و مدیران شهرداری این است که در این حوزه با شورای شهر همکاری کنند.»

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود: «اکنون دغدغه ما اعضای شورای شهر، طرح‌ها و مصوبات نیمه کاره است و چنانچه مدیران شهرداری نخواهند به همراهی با این شرایط پاسخ مثبت دهند و در پایان دوره با برخی رفتارهایی که با اخلاق سازگار نیست، مصوبات و اقدامات شورا را نیمه‌کاره رها کنند و باعث سستی و رخوت شورا شوند، طبیعی است که از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.»

وی درباره مطرح شدن طرح سوال از شهردار تهران نیز توضیح داد: «ما به دنبال این هستیم که موارد مد نظر با گفت‌وگو و مذاکره حل شود و علاقمند نیستیم که در روزهای پایانی عمر شورا، بین مدیریت شهری و شورا اختلاف باشد منتهی متاسفانه در اواخر دوره‌های مدیریتی شاهدیم که مدیران دچار بی عملی می‌شوند که انتظار داریم در دوره پنجم این اتفاق شکل نگیرد زیرا ما صادقانه، شفاف و با تلاش ویژه سعی کردیم بین شهرداری و شورا وفاق ایجاد شود و امید است این وفاق تا پایان دوره به قوت خود باقی بماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار