کامبیز دیرباز:

آقازاده ها هیولاهای امروز جامعه هستند

تهران (پانا) - کامبیز دیرباز بازیگر سریال آقازاده معتقد است آقازاده ها هیولاهای امروز جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آقازاده ها هیولاهای امروز جامعه هستند

کامبیز دیرباز در مستند «بوی خون» درباره ایفای نقش شهنام در سریال «آقازاده» اظهار کرد: این نقش برای من یک چالش بود. چون یک نقش کم حرف بود و دوم اینکه بعد از سریال «تب سرد»، اولین نقش منفی را بازی می کردم. نقش های ضد قهرمان زیادی در این مدت بازی کردم اما شخصیتی که طعنه بزند به سمت منفی و کفه منفی بودنش سنگین تر باشد را بازی نکرده بودم.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشابه چنین شخصیتی در جامعه ایرانی وجود دارد، گفت: اینکه ما به ازای این شخصیت وجود دارد یا نه. من نمی دانم. شاید برای اینکه نمی دانم در دنیای گانگسترهای وطنی چه خبر است! ولی بهرحال تفاوتی که با گانگسترهای هالیوودی دارد، واکنش های احساساتی و کنترل شده ای است که بعضی مواقع از خود نشان می دهد.

این بازیگر درباره همبازی هایش بیان کرد: به هرحال بهرامی بال متفکر نیما بود و شهنام بال عملیاتی اش و رفتار و حرف زدن این شخصیت ها با هم فرق داشت. سال های سال است که با امیر آقایی از دوران تئاتر اشنا هستم و با امین هم کارکرده بودم. این باعث می شد که شناخت خوبی نسبت به هم داشته باشیم و هرکس وظایف خودش را بداند و کار خودش را در صحنه بکند.

دیرباز یادآور شد: وقتی فیلمنامه به عنوان بستر کار، فیلمنامه درستی باشد. قبل از این یک نفر خودش را روی کاغذ جای شخصیت قصه گذاشته و حالا باید این شخصیت را زنده کنیم. اگر این اتفاق افتاده باشد، آن وقت این مثلث یعنی من، امیر و امین، ترکیب جذابی می شود که خودم اعتقادم دارم جذاب از کار درآمده است.

وی همچنین گفت: بنظرم شخصیت شهنام از آن شخصیت هایی است که مناسب فصل دوم سریال است. چون همیشه یک علامت سوالی کنار این آدم هاست. با اینکه کم حرف هستند اما واکنش هایی غیرمنتظره دارند. باید پاسخی برای این علامت سوال ها باشد یا اینکه بیننده همیشه منتظر می ماند تا یک جایی علامت سوال ها به جواب برسد.

این بازیگر درباره همکاری با بهرنگ توفیقی و حامد عنقا توضیح داد: من و بهرنگ توفیقی تقریبا چشم بسته همدیگر را پیدا می کنیم. من دکوپاژهای بهرنگ را دوست دارم، خصوصا وقتی که فیلمبردار مسلطی دارد که می تواند دو سه دوربین را باهم تنظیم کند. این به بازیگر فرصت می دهد که تکرارهای کمتری در صحنه داشته باشم. در وضعیت الان، وقتی یک سکانس را می خوانم، دیگر می دانم که بهرنگ قرار است این سکانس را چگونه بگیرد.

دیرباز تاکید کرد: درباره پلان خوب برای بازیگر کم حرف اشاره کرد، مصداقش همینجا معلوم می شود که کارگردان خوب باعث می شود، بازیگر کم حرف هم به چشم بیاید. هماهنگی حامد عنقا با بهرنگ توفیقی یک جور تجربه و پختگی است که حاصل همکاری در چند پروژه بوده. این خودش یک مزیت است.

وی تصریح کرد: حامد عنقا قصه نویس و قصه گوی خوبی است. این را به عنوان یک تماشاچی حرفه ای می گویم که اغلب فیلم و سریال ها را می بیند. باید ببینم و باید علت اینکه بعضی ها نمی بینند را بپرسیم. مثل فوتبالیستی که فوتبال لیگ های دیگر را نمی بیند و از دنیای فوتبال بی خبر است. بهرحال به عنوان یک بازیگر باید ببینیم در سینما و تلویزیون، باید ببینیم که چه کسی چه کاری انجام داده.

بازیگر «آقازاده» ادامه داد: من به عنوان یک بیننده ایرانی، قصه گویی ایرانی را دوست دارم. برای همین شاید یک سری ژانرها مثل ژانر وحشت در سینما و تلویزیون ما جواب نداده چون تماشاچی ایرانی، قصه گویی را دوست دارد و حامد عنقا قصه گوی خوبی است. او همچنین تهیه کننده بسیار مهربانی است که آدم دوست دارد همیشه با او کار کند.

وی درباره اولین تصویری که از شنیدن نام آقازاده در ذهنش نقش می بندد، گفت: متاسفانه تصویری منفی! شرایط به شکلی شده که ناخودآگاه، آدم را به یک دنیای منفی پرت می کند. درحالی که می تواند به این شکل نباشد. مثل همین واژه سلبریتی که تا می شنوند، منتظرند چیز بدی باشد.

دیرباز ادامه داد: فکر می کنم این سریال از آن کارهایی است که هم وجه مثبت و هم وجه منفی آقازاده را به تماشاگر نشان می دهد تا به بیننده بگوید یک آقازاده می تواند آقازاده ای سالم و دست و حسابی باشد و امکان دارد آقازاده دیگری هم نباشد. در واقع این سریال آن چیزی را که مردم عادی از پشت صحنه زندگی آقازاده ها نمی دانند را آشکار می کند.

این بازیگر در پایان درباره محسوس ترین تاثیری که آقازاده ها در زندگی شخصی اش گذاشته اند، گفت: اینها هیولاهای امروز جامعه هستند. هر چقدر که فسادمالی اینها بیشتر می شود، شکاف و فاصله طبقاتی جامعه هم افزایش می یابد. من که پدرو مادرم هر دو بازنشسته دولت هستند و زندگی شان با حقوق بازنشستگی می گذرد، نگران سَرِ برج و آخر برج هستند. من هم از جنس همین مردم هستم و در خانواده ای بزرگ شدم که همه مشغول کار بوده اند. طعم زندگی کارمندی را چشیده ام . صد درصد بر زندگی و خانواده من تاثیر کی گذارد. امیدوارم ریشه این هیولاها زودتر خشکیده شود.

مستند «بوی خون» به کارگردانی وحید سعیدی و نویسندگی احمد رنجبر، روایتی از متن و حاشیه سریال «آقازاده» است. این مستند به تهیه کنندگی سید امیر موسوی نیا یکشنبه ها در سامانه های نماوا و فیلیمو منتشر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار