حاجی میرزایی خبر داد

تشریح ۳ نقش اصلی مرکز سنجش و ارزشیابی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی تعلیم و تربیت در حوزه سنجش و پایش کیفیت آموزشی، سنجش و ارزشیابی را راهنمای سیاست گذاری، برنامه ریزی، تصمیم گیری و عمل دانست و لازمه بهبود مجموعه را موضوع سنجش و ارزشیابی قلمداد کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تشریح ۳ نقش اصلی مرکز سنجش و ارزشیابی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی تعلیم و تربیت در حوزه سنجش و پایش کیفیت آموزشی که به طور مشترک با مدیران کل آموزش‌وپرورش و روسای ادارات سنجش و پایش کیفیت آموزشی سراسر کشور که عصر امروز در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، گفت: وقتی از سنجش و ارزشیابی حرف می‌زنیم؛ اندازه، جایگاه و اهمیت آن را درمی‌یابیم ما سنجش و ارزیابی را چراغ راه می‌دانیم.

وزیر آموزش و پرورش سنجش و ارزشیابی را راهنمای سیاست گذاری، برنامه ریزی، تصمیم گیری و عمل دانست و لازمه بهبود مجموعه را سنجش و ارزشیابی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه سنجش جهت دهنده و راهنما است که به دانش‌آموز، معلم، مدیر، منطقه، استان، خانواده و جامعه جهت می‌دهد، افزود: سنجش و ارزشیابی ضامن موفقیت تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت است‌.

حاجی میرزایی عنوان کرد: اگر ارزشیابی کارامد داشته باشیم هیچ تصمیم گیری در آموزش و پرورش بدون دریافت اطلاعات از سنجش انجام نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن توصیه‌هایی برای رسیدن به این اهداف به ۳ نقش کلیدی سنجش و ارزشیابی اشاره کرد و گفت: در سنجش‌هایی که صورت می گیرد؛ ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت با شما است و تمام طرح‌ها و سیاست‌ها باید ارزشیابی شوند همچنین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برای هر دانش‌آموز در دوره‌های تحصیلی نیز باید مورد تاکید باشد.

وی نقش دوم را هدایت گری، سازمان دهی، ناظر، اشاعه دهنده، توانمندکننده و فعال کننده ظرفیت نظام تعلیم و تربیت دانست و بر ترویج فرهنگ پژوهنده بودن در مدارس تاکید و گفت: ارتباط پژوهشگاه آموزش و پرورش و مرکز سنجش باید یک ارتباط زنده و تعاملی باشد.

حاجی میرزایی در پایان نقش سوم مرکز سنجش را رتبه بندی کیفی مدرسه عنوان کرد و نقش سوم را به عنوان یک نقش راهبردی و کلیدی خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار