آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از نحوه بازگشایی مدارس تا حضور وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی

تهران (پانا) - آموزش و پرورش این هفته با اخباری مبتنی بر اجرای طرح «آجر به آجر» در استان‌های مختلف، ابلاغ چند شیوه نامه از استخدام معلمان گرفته تا شیوه نامه‌های آموزشی به استان‌ها، اعمال مدرک تحصیلی دوم، نحوه ارائه آموزش حضوری در مدارس از اول بهمن ماه، بازدید وزیر آموزش و پرورش از سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا همراه بود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
از نحوه بازگشایی مدارس تا حضور وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی

خبر بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه سرتیتر اخبار این هفته وزارت آموزش و پرورش در اکثر رسانه‌ها بود که براساس اعلام و گفته وزیر آموزش و پرورش، با توجه به نگرانی‌ها برای آموزش دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم و کافی نبودن آموزش مجازی برای آن‌ها و با توجه به پیگیری برخی خانواده‌ها، پیشنهاد بازگشایی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش به ستاد ملی کرونا ارائه شد که برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم و دانش‌آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر و در هنرستان‌ها، برای دروس کارگاهی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس‌های حضوری به صورت اختیاری از اول بهمن ماه برگزار می‌شود.

در همین راستا مسئولان وزارتخانه به بیان برخی نکات درباره بازگشایی مدارس پرداختند که در این هفته در خبرگزاری پانا منتشر شد تا بتواند به کاسته شدن دغدغه و نگرانی والدین کمک کند.

همچنین در این هفته اخباری مانند اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که در مدارس فعالیت دارند، چرایی اجرای بسته تحولی کنترل وزن دانش‌آموزان یا «کوچ»، بازدید حاجی میرزایی از سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا، افتتاحیه پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم، پویش «آجر به آجر» در استان‌ها، واریز ۱۷۰ میلیارد ریال سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس عشایری داشتیم که مشروح این اخبار را می‌خوانید:

اعمال مدرک تحصیلی دوم

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، با ارسال دستورالعملی به استان‌ها، از اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که در مدارس فعالیت دارند از اول بهمن ماه 99 خبر داد.

برگزاری پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌ها به صورت مجازی

علیرضا کاظمی در خصوص برگزاری پنجمین دوره آموزشی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشورگفت: این دوره با توجه به شرایط موجود کشور در زیست بوم جدید و شیوع بیماری کووید 19 که امکان برگزاری فعالیت را به صورت حضوری محدود کرده است به صورت مجازی برگزاری می شودکه همراه با برنامه های متنوع از لحاظ محتوایی و اثر بخشی خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: این دوره به صورت فشرده و کوتاه مدت در 3 روزمتوالی از روز دوشنبه 27 بهمن ماه لغایت چهارشنبه 29 بهمن ماه سال جاری به صورت صبح و بعداز ظهر به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهد شد.

طراحی اپلیکیشن حفظ قرآن برای دسترسی به منابع و روش‌های قرآنی

کاظمی همچنین در آیین افتتاحیه پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم که به صورت زنده از از شبکه شاد و حرم مطهر رضوی پخش شد خطاب به دانش‌آموزان و همکاران با بیان اینکه قرآن و اولیا ما را به پیوند با قرآن توصیه کرده اند اظهار کرد: پیوند با قرآن و تلاوت قرآن در تمام ابعاد راه رستگاری و سعادت ما است اولیا توصیه کرده اند که بارزترین مصداق، ذکر قرآن است و بالاترین نوع ذکر به واسطه قرآن، نماز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آنچه نماز را به یک جایگاه متولی تبدیل کرده محتوای تعالی قرآن و ارکان نماز است افزود: بهترین مسیر برای ورود به دروازه آشنایی با قرآن و بهترین ابزار برای زندگی کردن به ویژه برای دانش‌‌آموزان حفظ قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت کار حفظ قرآن تاکید کرد ادامه داد: دروازه تفکر و آشنایی با مفاهیم قرآن اهمیت دارد لذا درباره حفظ قرآن کارهای خوبی انجام شده و اپلیکیشن حفظ قرآن برای دسترسی به منابع و روش‌های قرآنی طراحی شده است.

چرایی اجرای بسته تحولی کنترل وزن دانش‌آموزان یا «کوچ»

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد بسته تحولی کنترل چاقی دانش‌اموزان یا کوچ در جهت ترغیب دانش‌آموزان برای داشتن یک وزن مطلوب و افزایش فعالیت‌های حرکتی و در نهایت ارتقای نشاط و شادابی در پرورش نسل‌ها نقش موثری را ایفا می‌کند.

زنگ انقلاب 12 بهمن از سوی وزیر آموزش و پرورش نواخته می‌شود

در این هفته جلسه کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و سایر اعضا برگزار شد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در این جلسه با اشاره به نواختن زنگ انقلاب گفت: امسال نیز زنگ انقلاب از سوی وزیر آموزش و پرورش در روز 12 بهمن نواخته خواهد شد.

این هفته اخباری مبنی بر مشارکت استان‌های مختلف در پویش طرح «آجر به آجر» را داشتیم که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از هم‌وطنان مشارکت کرده ‌اند و مردم خیراندیش می‌توانند از طریق سامانه «مهر مدرسه» به آدرس mehremadrese. ir و یا مراجعه به ajorbajor. ir در مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

واریز ۱۷۰ میلیارد ریال سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس عشایری

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از واریز ۱۷۰ میلیارد ریال سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس عشایری خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده گفت: این مبلغ به حساب ۵۷۳۳ مدرسه در ۲۵ استان کشور واریز شده است که استان آذربایجان غربی با ۲۹میلیارد ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

بازدید حاجی میرزایی از سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی بازدید کرد.

وی به همراه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، فریبرز حمیدی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و امیرعباس میرزاخانی معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در جریان بازدید خود از سازمان دانش‌‌آموزی، به بخش فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان، دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا سر زد.

حاجی میرزایی در این بازدید از «بازمهندسی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی» در ۴ محور علائم، نمادها، نشان‌ها؛ ساختار؛ محتوا؛ روش‌های اعضا، مربیان و مدرسان رونمایی کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با حضور در خبرگزاری پانا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این خبرگزاری، به گفت‌وگو با خبرنگاران تحریریه پرداخت.

وی در یک نشست صمیمی با مدیران سازمان دانش‌‌آموزی کشور سازمان دانش‌آموزی را یک گنج بی پایان دانست زیرا اگر به نقش تعاملات اجتماعی در شکل گیری نهادها و شکل گیری نهادها در تحولات اجتماعی فکر کنیم سنگ بنا و نقطه آغازین تحولات در مناسبات اجتماعی شکل می‌گیرد.

در این نشست اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور نیز به تشریح فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در دوران کرونا پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار