بررسی بهبود وضع آموزشی در دوران کرونا

تهران (پانا) - رئیس پژوهشکده آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو از انجام پژوهش‌هایی در دوران کرونا به منظور بهبود وضعیت آموزش در این دوران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی بهبود وضع آموزشی در دوران کرونا

فرهاد کریمی در گفتگو با بخش «باسخنگویان» در برنامه «رویداد» در خصوص اقدامات صورت گرفته در باب «مدرسه پژوهش محور» اظهار کرد: مدل اجرایی این مدرسه در دستور کار قرار گرفته و در چارچوب این نوع از مدارس در حال ورود به برنامه جاری مدارس هستیم.

وی با اشاره به ویژگی و ابعاد متفاوت مدارس پژوهش محور گفت: مدارسی را که واجد شرایط باشند را انتخاب می کنیم و جلساتی با مدیران مدارس برتر در این راستا داشتیم.

کریمی با اشاره به برخورداری این مدارس از مولفه های کیفیت بخشی و سازمانی و بهبود مستقل فرآیند آموزشی مدرسه گفت: الگوی مدارس پژوهنده بر اساس توسعه و پیشرفت در راستای تحولات برنامه های مدرسه است.

این مسئول آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای زیرنظام های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار ماست که اجرای یکی از آن ها بر عهده پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است. 17 برنامه به آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده که محورهای مفصلی از آن ها در حال اجراست.

وی ارتقای کیفیت پژوهش ها و اثرگذاری پژوهش بر فعالیت های آموزش و پرورش را متذکر شد و گفت: از نخستین روزهای کرونا فعالیت های علمی متعددی را آغاز کردیم و حداقل 4 پژوهش ملی را در سراسر کشور برای بررسی وضعیت دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد و ارزیابی ضعف و قوت مدرسه تلویزیونی در دستور کار داشتیم.

کریمی افزود: الگوها و متد های بازگشایی مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به منزله نهاد پژوهشی آموزش و پرورش کار گروهی را در دوران شیوع کرونا راه اندازی کرده که 6 توصیه نامه در جهت بهبود وضعیت آموزشی ابلاغ کرده است.

وی از برپایی نشست های علمی متعدد به منظور بررسی و گفتگو در خصوص وضع آموزش های مجازی و کیفیت آموزش خبر داد و گفت: فعالیت های دیگری نیز در دست بررسی است و پژوهش های متعدد دیگر علاوه بر روال جاری در دست بررسی است.

کریمی همچنین از انتشار نتیجه برخی پژوهش ها در آذر ماه سخن گفت که‌مورد نظر بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار