وزیر آموزش و پرورش:

مدارس از فردا به صورت اختیاری میزبان دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت که تصمیم بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی، مدارس زیر ۵۰ نفر و دروس کارگاهی هنرستان‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به صورت اختیاری اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مدارس از فردا به صورت اختیاری میزبان دانش‌آموزان است

به گزارش صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی پس از جلسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: با توجه به نگرانی ما برای آموزش دانش آموزان پایه‌های اول و دوم و کافی نبودن آموزش مجازی برای آن‌ها و با عنایت به پیگیری برخی خانواده ها، پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا ارائه کردیم که برای دانش آموزان پایه‌های اول و دوم و دانش آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر و در هنرستان‌ها، برای دروس کارگاهی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس‌های حضوری برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسئولان وزارت بهداشت نگرانی‌هایی را در خصوص شیوع بیماری کرونا ابراز و درخواست کردند که این تصمیم به صورت اختیاری باشد، بنابراین از اول بهمن اجرای این تصمیم در صورت صلاحدید خانواده‌ها و به صورت اختیاری اجرا می‌شود.

سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش موضوعیت ندارد

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش، گفت: ۲۰۳۰ به هیچ وجه در آموزش و پرورش موضوعیت ندارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: پس از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، به طور کامل سند ۲۰۳۰ کنار گذاشته شده است و در هیچیک از فعالیت‌های آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما سند تحول بنیادین داریم که مبتنی بر تعالیم اسلامی، مجموعه اندیشه صاحبنظران تعلیم و تربیت ایران و بر اساس تجزیه و تحلیل تجارب چهل ساله پس از انقلاب است و به طور جدی آن را پیگیر هستیم. اگر فردی احتمالا در معرض چیزی قرار می‌گیرد که شائبه ۲۰۳۰ دارد حتما ما را مطلع کند تا برخورد قانونی شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به طور جدی و با اطمینان می‌گویم که در هیچیک از برنامه‌های آموزش و پرورش ردی از سند ۲۰۳۰ وجود ندارد.

پرسش‌های نمایندگان سبب نزدیک شدن دیدگاه‌ها می‌شود

حاجی میرزایی در خصوص مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون هم گفت: امروز سوال چهار نماینده در خصوص عملکرد آموزش و پرورش پاسخ داده شد و من تصورم این است که هر چقدر ما در موضوعات و مسایل به دیدگاه مشترک برسیم راه حل آن‌ها میسرتر خواهد شد و فرصتی برای تبادل نظر و نزدیک شدن دیدگاه‌ها به هم بود. تقریبا دو مورد از سوالات را نمایندگان سوال کننده قانع شدند و برای دو مورد باقیمانده نیز مقرر شد که گفتگو‌ها را تا حل آن‌ها ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار