افزایش  اندک قیمت طلا در بازار جهانی

تهران (پانا) - قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار از پایینترین رکورد یک ماه و نیم گذشته که روز گذشته به آن نزول کرده بود، فاصله گرفت و اندکی افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش  اندک قیمت طلا در بازار جهانی

بهای هر اونس طلا برای تحویل با ۰.۱ درصد رشد، به ۱۸۳۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۸۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در معاملات روز جاری دلار آمریکا بوده است. با وجود بهبود اخیر دلار، احتمال ضعیف شدن بیشتر آن وجود دارد و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

دلار از بالاترین رکورد چهار هفته گذشته که روز دوشنبه ثبت کرده بود اندکی کاهش یافت. جانت یلن که کاندیدای سمت وزیر خزانه داری است قرار است روز جاری در برابر سنا حاضر شود.

دلار تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه آمریکا در واکنش به برنامه کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن، سال نو را با رشد دو درصدی در برابر ارزهای رقیب آغاز کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا همچنان بالای یک درصد مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون به دور بعدی اقدامات محرک مالی در آمریکا چشم دوخته اند. جو بایدن که روز چهارشنبه مراسم تحلیفش به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا برگزار می شود، برنامه محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری را هفته گذشته رونمایی کرد. وزیران دارایی منطقه یورو هم متعهد شده اند به حمایت مالی از اقتصادهایشان ادامه دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۴ درصد افزایش یافت و ۱۰۹۳ دلار و ۹۳ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳۷۹ دلار و ۵۷ سنت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار