بارش برف و باران همراه با کاهش دما در کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در استان‌های مختلف کشور از امروز (۳۰ دی ماه) از وزش باد شدید و کاهش دما در نقاط مختلف خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران همراه با کاهش دما در کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز(۳۰ دی ماه) بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان و به‌صورت پراکنده در گیلان و مازندران روی خواهد داد.

فردا (۱ بهمن) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش پیش‌بینی می شود.

روز پنجشنبه (۲ بهمن) در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش‌هایی از مرکز کشور و روز جمعه (۳ بهمن) در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف پیش‌بینی می‌شود همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز کولاک برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

با توجه به نفوذ توده هوای سرد، دمای هوا از امروز (۳۰ دی) تا شنبه (۴ بهمن) در غالب مناطق کشور به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت و بیشترین مقدار کاهش دما در شمال شرق و شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد، در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد و در غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

از امروز (۳۰ دی) تا آخر هفته دریای خزر و طی این مدت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

پنجشنبه (۲ بهمن) سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد و در مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

آسمان تهران فردا (۱ بهمن) قسمتی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و افزایش باد و در اواخر وقت کاهش دما و ‍بارش ‍‍پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی روز ‍‍پنجشنبه (۲ بهمن) ابری همراه با وزش باد شدید و کاهش دما گاهی بارش برف و باران با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد ‍‍پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار