بن ‌سلمان دست به دامان مکرون شد

تهران (پانا) - محمد بن‌سلمان در گفت‌وگو با امانوئل مکرون ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آینده خود با توجه به روی کارآمدن دموکرات‌ها، پیشنهاداتی را در ازای وساطت «امانوئل مکرون» میان او و تیم «جو بایدن» و همچنین تشدید فشارهای پاریس بر تهران مطرح کرده است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بن ‌سلمان دست به دامان مکرون شد

به گزارش نورنیوز، امروز در حالی برخی از رسانه‌ها از تماس تلفنی ولیعهد رژیم سعودی با رییس‌جمهور فرانسه خبر دادند که درباره جزئیات این گفتگو گزارشی منتشر نشد. در این خصوص اما؛ اطلاعات رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که «محمد بن‌سلمان» در این گفتگو ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آینده خود با توجه به روی کار آمدن دموکرات‌ها، پیشنهاداتی را در ازای وساطت «امانوئل مکرون» میان او و تیم «جو بایدن» و همچنین تشدید فشارهای پاریس بر تهران مطرح کرده است.

ولیعهد سعودی که با شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات اخیر از یک سو و احتمال بسیار زیاد حذف «بنیامین نتانیاهو» از رأس هرم قدرت در رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، حامیان اصلی خود را از دست رفته می‌بیند، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع اتصال حلقه اپوزیسیون داخلی عربستان با تیم بایدن شود.

بن‌سلمان در این تماس تلفنی، به مکرون پیشنهاد داده که در صورت راضی کردن بایدن به ادامه مسیر کنونی روابط واشینگتن ـ ریاض و منصرف کردن او از پشتیبانی «محمد بن‌نایف» و تیمش، ضمن کمک مالی به الیزه برای جبران بخشی از خسارات اقتصادی ناشی از کرونا، قراردادهای تسلیحاتی جدیدی را با فرانسه منعقد کند.

ولیعهد سعودی همچنین در ازای تسهیل روابطش با تیم بایدن از کانال مکرون و تشدید فشارهای پاریس بر ایران در پرونده هسته‌ای و موضوعات منطقه‌ای، به او وعده داده که در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه، از کارزار انتخاباتی او در برابر رقیب سرسختش «مارین لوپن» حمایت مالی کند.

از سویی؛ بن‌سلمان به مکرون قول داده تمام امکانات خود را در راستای تکمیل برنامه‌های او در لبنان به کار گرفته و به هر شکل ممکن از تشکیل دولتی هم‌سو با جریان مقاومت در این کشور جلوگیری کند.

بن‌نایف ولیعهد پیشین آل‌سعود که با دسیسه‌های بن‌سلمان از قدرت برکنار شد و هم اکنون در بازداشت خانگی به سر می‌برد، پیش از روی کار آمدن ترامپ در سال 2016 روابط بسیار خوبی با دموکرات‌ها داشت و اکنون با توجه به نارضایتی دموکرات‌ها از عملکرد رژیم سعودی در پرونده‌های مختلف، بن‌سلمان نگران گسست پیوندهای خود با کاخ سفید و از دست دادن قدرت در آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار