شرایط سخت کرونایی، انسان‌دوستی و خیرخواهی را به زیبایی به ما آموخت

مشهد (پانا)- مدیر دبیرستان طوبی ناحیه شش مشهد مقدس می‌گوید امروزه مسئولیت و شرایط سخت کاری مدیران مدارس و معلمان بیش از هر زمان دیگری برای همه مشهود است. جدا از کار آموزش وپرورش، توجه به مسائل و مشکلات مختلف خانواده ها و دانش آموران و همزاد پنداری با دغدغه های بسیارآنان نیز بر دوش کارکنان مدارس قرار گرفته و دیگر صحبتی از ساعت و زمان، جمعه و پنج شنبه نیست.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
شرایط سخت کرونایی، انسان‌دوستی و خیرخواهی  را به زیبایی  به ما آموخت

مهناز حقدادی، مدیر دبیرستان طوبی ناحیه شش مشهد مقدس در گفت و گو با پانا گفت: امسال گستردگی و نوع کار مدارس و شیوه های آموزشی کاملا جدید شده است. خیلی مشکلات و اتفاقات برای ما کاملا پیش‌بینی نشده بود، اما با توکل به خدا حل شد. مشکلات آموزشی، معیشتی و اقتصادی دانش آموزان و خانواده های آنان همه مدرسه را درگیر کرده بود. اینکه دانش آموزانی در دبیرستان ما تحصیل کنند، اما مشکلات داشته باشند، خیلی برای من و همکاران سخت و دشوار بود.
وی گفت: در اولین قدم دانش آموزان را شناسایی و اطلاعات دقیقی را از وضعیت زندگی شان به دست آوردیم، متوجه شدیم خانوادهایشان توان خرید و تهیه گوشی را برای دانش آموزان نداشتند، بنابراین ما از ابتدا سعی کردیم با تعدادی از این دانش آموزان ارتباط بگیریم. تعدادی از این دانش آموزان مشکلشان توسط خانواده هایشان حل شد، اما دانش آموزان دیگری به سختی تحصیل را سپری می کردند و برنامه های درسی و کلاس را به سختی می گذراندند. ما در این ایام که کلیه دانش آموزان داخل منزل بودند از دانش آموزان فاقد گوشی دعوت می کردیم به مدرسه آمده و از طریق سیستم دبیرستان وارد کلاس هایشان در شاد شوند، این کار بسیار دشوار و تا حدودی با مشکلات اداری روبرو می شد. اما نگذاشتیم برنامه درسی شان دچار مشکل بشود.
این مدیر آموزشگاه عنوان کرد: سعی کردیم خیران رو جست و جو کنیم و یکی از راه هایی که می توانست به شدت به ما کمک بکند انجمن دبیرستان بود، امسال هم با توجه به وضعیت کرونا، انجمن شکل گرفت و اعضای آن انتخاب شدند، اما جلسات حضوری میسر نبود. در آذر ماه اولین جلسه را با اعضای انجمن داشتیم و این قضیه را باانجمن مطرح کردم.
وی در ادامه گفت: با برنامه و خیلی خوب با کمک انجمن برنامه ریزی کردیم و از ابتدای سال تاکنون خیلی مشکلات دانش آموزان و خانواده های آنان را حل کرده ایم. واقعا نقش مدارس بسیار تغییر کرده و احساس می کنم فاصله ها بین مدرسه و اولیا چقدر کوتاه و نزدیک شده است، اعتماد خانواده ها به معلمین بسیار زیاد و احساسی و عاطفی شده است.
وی همچنین تاکید کرد: ای کاش ما به درجه ای برسیم و متوجه بشویم که نسبت به همنوعان خود وظیفه ای الهی داریم. ما باید کارهای انسان دوستانه و خیر خواهانه را تمرین کنیم و یاد بگیریم و بشتابیم، شرایط سخت کرونایی خیلی چیزها به ما آموخت و من دوست دارم دانش آموزانم در سن نوجوانی این مهم را تمرین کنند و سر لوحه زندگی خود قرار بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار