فیلم‌ اولی‌های سی‌‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر چه کسانی هستند؟

تهران (پانا) - سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با تغییرات چشمگیری چون حذف هیات داوران و داوری مستقیم فیلم‌های جشنواره همراه است، یکی از تغییرات حضور 23 فیلم اولی در میان اسامی حائز شرایط حضور در جشنواره فجر محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فیلم‌ اولی‌های سی‌‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر چه کسانی هستند؟

نزدیک به یک سال از زمانی که خبر همه گیری ویروس کرونا در ایران پیچید می‌گذرد. سالی دشوار که تمام مردم جهان برای حفظ جان خود و اطرافیانشان مجبور به تغییر سبک زندگی خود شده‌اند. ازجمله مسائلی که اهالی سینما را دستخوش تغییر کرده فرم و شکل برگزاری مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور یعنی جشنواره فجر است.

12 بهمن‌ماه مانند هرسال این جشنواره برگزار خواهد شد اما امسال شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود. ازجمله این تغییرات می‌توان به حذف هیاتانتخاب و داوری مستقیم فیلم‌های جشنواره فجر اشاره کرد.

در همین راستا بیش از ۱۰۰ فیلم متقاضی حضور در این دوره از جشنواره فیلم فجر بودند که بعد از بررسی‌های انجام شده، ۶۲ فیلم به مرحله داوری رسید. مساله جالب این است که از میان این ۶۲ فیلم، تعداد قابل توجهی فیلم اولی است که این خود یک اتفاق مهم است، به گونه‌ای که در این دوره از جشنواره، ۲۳ فیلم برای کارگردانان فیلم اول است.

در ادامه فیلم‌ اولی‌های سی و نهمین جشنواره فجر را به شما معرفی می‌کنیم:

فیلم سینمایی «آهنگ دو نفره»

«آهنگ دو نفره» فیلمی به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی آرزو ارزانش است.

«آهنگ دو نفره» موضوعی کمدی دارد که داستانی عاشقانه را روایت می‌کند و درباره ۲ آدم است که داستان‌شان در فیلم با هم به صورت موازی پیش می‌رود و جایی به هم می‌رسند.

فیلم سینمایی «آهو»

فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است. فیلم‌نامه «آهو» با نگاهی به داستان «پروانه‌ها در برف می‌رقصند» اثر نازنین جودت توسط گلمکانی و سپیده آرمان به نگارش درآمده و مدیر فیلم‌برداری‌اش علیرضا زرین‌دست بوده است.

«آهو» حکایت انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بربادرفته می‌بیند اما هنوز امیدش را از دست نداده و بازیگرانش رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی با معرفی سپیده آرمان در نخستین نقش سینمایی‌اش هستند.

هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه «فیلم» پس از ۴۸ سال فعالیت مطبوعاتی و نقد فیلم، نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را ساخته است.

فیلم سینمایی «بی‌آبان»

«بی‌آبان» به تهیه‌کنندگی علی‌محمد قاسمی نخستین فیلم سینمایی مهرداد کورش‌نیاست. نویسندگان فیلمنامه «بی آبان» علی اصغری و مهرداد کورش نیا هستند که پیش از این نیز، سریال‌های «ممنوعه» و «کرگدن» را با همکاری هم نوشته‌اند. رضا اخلاقی راد، علیرضا استادی، نسیم ادبی، صحرا اسداللهی، بابک نوری، رضا حیدری، رضا رباط‌جزی، الهام شعبانی، سمیه برجی، حسین کشفی و منصور صوفی بازیگران این فیلم مقابل دوربین علی‌محمد قاسمی رفتند.

فیلم سینمایی «پدری»

فیلم سینمایی «پدری» با نام سابق «مصلحت نظام» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی است. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی سینمایی حسین دارابی به حساب می‌آید و داستان آن در دهه ۶۰ می‌گذرد. این اثر سینمایی با سکوت خبری جلوی دوربین رفته است. محمدرضا شفاه پیش از این با فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، این فیلم نیز مانند «پدری» محصول باشگاه فیلم سوره است، فیلمی که به مدت ۲ سال توقیف بود و به تازگی روی پرده سینماها رفته است.

این فیلم درباره یکی از مقامات قضایی اول انقلاب است که در پرونده‌ای ناگزیر از صدور حکم برای یکی از فرزندانش می‌شود.

فیلم سینمایی «تارا»

فیلم سینمایی «تارا» به کارگردانی کاوه قهرمان و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی طی دو مرحله فیلمبرداری شد. بخش اول به علت فصل، در زمستان شروع ولی هم زمان با شیوع کرونا (corona)، فیلمبرداری تعطیل شد. بخش دوم، بعد از صدور مجوز برای فیلم‌های سینمایی توسط سازمان سینمایی کشور در خردادماه آغاز شد. رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سروش صحت، نازنین فراهانی، مجید نوروزی، معصومه بیگی، مهدی بزرگ‌زاده، سعید آجرلو، مهلا عرب بازیگران این فیلم هستند. «تارا»، داستان زندگی یک زوج در سه مقطع متفاوت است که همچون رویایی آشفته در هم تنیده‌اند، رویای زنی که در خوابش خود را زنی دیگر می‌بیند. کاوه قهرمان فارغ التحصیل دانشگاه هنر با مدرک کارشناسی ارشد است. او فیلمسازی را از سال ١٣٨٠ با ساخت فیلم کوتاه شروع کرد و تا به حال ۲۸ فیلم کوتاه داستانی، تجربی و مستند ساخته است و «تارا» نخستین فیلم بلند سینمایی اوست.

فیلم سینمایی «حرف آخر»

«حرف آخر» اولین فیلم بلند ابراهیم شفیعی در مقام کارگردان است، این فیلم فیلمنامه‌ای با نگاه اجتماعی دارد که شفیعی نگارش آن را برعهده داشته است. سینا گنجوی تدوین، اکبر بلالی آهنگسازی و مهرداد براتی طراحی و ترکیب صدای فیلم «حرف آخر» را برعهده دارد. ایوب آقاخانی، شبنم قلی خانی، ثریا قاسمی، علی استادی، علی باقری، مونا کرمی، وندا جعفری و حسن نجاریان، محمد على تقوى، هیلا اکرامى، آذین احرامى، مریم کاظمى و سهیل محبی بازیگران فیلم سینمایی «حرف آخر» هستند.

فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر»

«حکم تجدید نظر» فیلمی به کارگردانی محمدامین کریم‌پور و تهیه‌کنندگی رضا کریمی است. فیلمنامه «حکم تجدید نظر» توسط رضا کریمی و براساس طرحی از حسین سلیمانی به نگارش درآمده است. ژاله صامتی، همایون ارشادی، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی، آرش عدل‌پرور، مجید یلان بازیگران این فیلم هستد.

فیلم سینمایی «خط فرضی»

فیلم سینمایی «خط فرضی» اولین ساخته بلند فرنوش صمدی است، سحر دولتشاهی و پژمان جمشیدی با هنرمندی حسن پورشیرازی و آزیتا حاجیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. در خلاصه این فیلم آمده است: سارا به همراه همسرش حامد و دختر خردسالشان به یک عروسی در شمال ایران دعوت شده‌اند، اما حامد به دلیل مشکلات کاری نمی‌تواند به این سفر برود و این سرآغاز اتفاقی است که زندگی سارا را دگرگون می‌کند. امیررضا رنجبران، صدف عسگری، محمد حیدری، نوید بانی، نوا نعمتی، کتایون سالکی، دُرِه هِلالات، مانیکا درخشنده، رویا سلیمی، هادی افتخارزاده، صفورا کاظم پور، آیدین شفایی، البرز آیینی، میلاد شیبانی، عارف برهمن، حامد توکلی، سروین ضابطیان، پردیس شیروانی، رامتین موید پور، عرفان افشاری پور و آیلین جاهد بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «خورشید آن ماه»

فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» اولین تجربه کارگردانی ستاره اسکندری محسوب می‌شود. فیلمبرداری این فیلم سینمایی به کارگردانی ستاره اسکندری و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در بلوچستان انجام شده است. نازنین فراهانی، پژمان بازغی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی، روژین صدرزاد، صادق سهرابی، مهتاب جامی، نکیسا نوری، صادق بلوچی، روژناک شیرانی و مریم بوبانی بازیگران نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری هستند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «تقدیر بعضی آدما اینه که مسافر باشن.» «خورشید آن ماه» در ستایش فرهنگ بلوچستان است که با حضور اسحق بلوچ نسب و برکت برجان نگاهی نو به خود گرفته است.

فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان»

با اعلام برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۹۹، فیلم «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی متقاضی حضور در این جشنواره شد. این کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تابستان سال ۱۳۹۴ بود که یک اثر نمایشی با نام نخستین اثر سینمایی‌اش «روزی روزگاری آبادان» در مقام کارگردان را در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه برده بود، این نمایشنامه در مورد زندگی یک خانواده جنگ زده آبادانی است که از خرید شب عید به منزل باز گشته‌اند اما بین پسر خانواده و پدر بر سر خرید لباسی که پدر استطاعت خرید آن را ندارد درگیری به وجود می‌آید در حالی که همه چیز رو به شیرین شدن است یک اتفاق باعث می‌شود که تراژدی بین مرگ و زندگی به وجود بیاید.

با توجه به خلاصه داستانی که از این فیلم سینمایی منتشر شده، به احتمال زیاد این فیلم برگرفته گرفته شده از همان تئاتر است. فاطمه معتمدآریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ بازیگران فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ خانواده پنج نفری مصیب چرخیده در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند، اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است کشمکشی میان آن‌ها در می‌گیرد و در اوج تلاش خیری مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آن‌ها را غافلگیر می‌کند.

فیلم سینمایی «زالاوا»

فیلم سینمایی «زالاوا» نخستین فیلم بلند سینمایی ارسلان امیری است. این فیلم به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است. «ارسلان امیری» درباره تولید و آماده‌سازی نخستین ساخته بلند سینمایی خود می‌گوید فیلم سینمایی «زالاوا» در روستای شیان در کردستان فیلم‌برداری شد. همچنین به دلایلی امکان فیلم‌برداری در یکی از لوکیشن‌های فیلم واقع در کردستان پیدا نشد، فیلم‌برداری این بخش در خرم‌رود همدان انجام شده است. درنهایت با حدود دو ماه پیش‌تولید در تهران، کردستان و همدان و با طی ۵۰ جلسه کار، فیلم‌برداری این پروژه به پایان رسید. از جمله بازیگرانی که در فیلم «زالاوا» به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به: نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح کریمی، زاهد زندی اشاره کرد.

فیلم سینمایی «زد و بند»

فیلم سینمایی «زد و بند» نخستین فیلم بلند سینمایی داود نوروزی است که به ‌تهیه‌کنندگی مقصود جباری و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و متقاضی حضور در جشنواره فجر است. قصه‌ فیلم با روایتی معمایی به معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌پردازد. امین زندگانی، هنگامه حمیدزاده، همایون ارشادی، فریبا کوثری، محمدعلی کیانی و سید مهرداد ضیایی از جمله بازیگران این پروژه هستند.

فیلم سینمایی «سیاه باز»

فیلم سینمایی «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی از جمله آثاری است که حائز شرایط حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شده است. این فیلم موضوعی اجتماعی دارد و درباره بیت کوین است. «سیاه باز» نخستین فیلم سینمایی حمید همتی به شمار می‌رود. در «سیاه باز» بازیگرانی چون سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، علی رهبری، المیرا دهقانی، حامد بیسادی و آتیلا پسیانی حضور دارند. از جمله نکات جالب توجه این فیلم گریم متفاوت اکثریت بازیگران این اثر است، «سیاه باز» از جمله آثاری است که بازیگران در آن با چهره‌های متفاوتی ظاهر شده‌اند، «سیاه باز» از جمله آثاری است که در فجر سی و نهم می‌تواند به عنوان یکی از شگفتی‌ها لقب گیرد.

فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم»

فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی و نویسندگی حسین نمازی، پس از پایان فیلمبرداری و همزمان انجام مراحل تدوین و فنی، برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. این فیلم یک کمدی اجتماعی با فضایی خاص است که اولین اثر سینمایی نوید اسماعیلی در مقام کارگردان محسوب می‌شود و داستان آن در یک کارخانه می‌گذرد که مدیر مالی آن یک روز با ورود به محل کار، متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود که همین سرآغاز ماجراهای مختلف فیلم است. مهدی هاشمی، صحرا اسدالهی، سیروس همتی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده، مهران رجبی، امیرمحمد متقیان، اسدالله یکتا، اصغر حیدری، مهدی موسوی، مریم فرجی و رامتین پورقاسمیان همراه با مانی سقاباشی به‌عنوان بازیگر خردسال، ترکیب بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «گل به خودی»

«گُل به خودی» فیلمی به کارگردانی احمد تجری و تهیه کنندگی علی قائم‌مقامی است. فیلمنامه این اثر نوشته مشترک احمد تجری و لاله قهرمانی است و فضایی عروسکی موزیکال دارد. داستان «گُل به خودی» قصه آمال و آرزوهای تعدادی کودک است که در پرورشگاه زندگی می کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و جذاب می‌شوند. ابوالفضل رجبی، رایان سرلک، ال آی بشارت، آرینا تجری و محمدرضا علی‌نیا به عنوان بازیگران کودک حضور دارند. شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علی استادی، ستاره حسینی، مهسا ایرانیان، پانته‌آ خادمی و غزاله اکرمی از دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون»

فیلمبرداری این فیلم به کارگردانی رضا حماسی و تهیه‌کنندگی مشترک شهرام گیل‌آبادی و هوشنگ نورالهی بر اساس فیلمنامه‌ای از محسن رضایی آغاز شد. پانته‌آ مهدی‌نیا، محمد نریمانی، حمید خردمندی، زهره حجازی و علی رستگاری دیگر بازیگران فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون»اند. در خلاصه داستان «لاک‌پشت و حلزون» آمده است: پدرام 10 ساله با مادرش افسانه زندگی می‌کند و مشکلات زیادی با او دارد. افسانه قصد ازدواج دارد اما با مخالفت پدرام روبه‌رو است و دلیل مشکلات پدرام را همین مسئله می‌داند. پدرام با جوان عجیب و غریبی آشنا می‌شود و یک رابطه دوستی پنهانی بین آنها شکل می‌گیرد... .

فیلم سینمایی «لیپار»

«لیپار» اولین فیلم بلند داستانی حسین ریگی محسوب می‌شود که فیلم‌نامه این اثر توسط خود او و حسام فرهمندجو به نگارش درآمده است. مهران احمدی، بهناز جعفری، هومن برق‌نورد، امین میری، آرزو تاجدینی، یگانه سروری مقدم، فرشته انصاری، نصیر برهان‌زهی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. همچنین در این فیلم محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم و فاطمه سالاری که همگی از نوجوانان بومی سیستان و بلوچستان هستند، پس از گذراندن تست بازیگری از میان ۴۰۰ متقاضی برای ایفای نقش در نقش‌های اصلی فیلم انتخاب شدند و برای اولین بار مقابل دوربین مسعود امینی تیرانی به ایفای نقش پرداختند. در خلاصه داستان «لیپار» آمده است: «می‌خوام قبل از مرگم یک بار دیگه همه فیلم‌هایی که دوست دارم رو ببینم!»

فیلم سینمایی «مامان»

آرش انیسی بعد از نزدیک به دو سال کش و قوس فراوان برای جذب تهیه کننده و سرمایه ساخت، تولید فیلم سینمایی «مامان» را به پایان رسانده است. «رویا افشار» نقش اصلی فیلم سینمایی «مامان» را ایفا خواهد کرد و مجید برزگر تهیه کنندگی اثر را بر عهده گرفته است. در خلاصه داستان فیلم سینمایی مامان آمده است: «مامان» درباره خانواده‌ای است که در زمان جنگ از آبادان مهاجرت می‌کنند و به این ترتیب سه دوره از زندگی شخصیت مامان را می‌بینیم.

فیلم سینمایی «نیلگون»

حسین سهیلی‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون که مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «نیلگون» برای اکران در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر بود، از حضور در بزرگترین رویداد سینمایی کشور باز ماند. ایرج محمدی و حسین سهیلی‌زاده طی نامه‌ای به دبیر جشنواره سی و هشتم فجر، دلیل این اتفاق را ادامه فیلمبرداری و پایان نرسیدن مراحل فنی فیلم اعلام کردند. محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی، سام درخشانی و آناهیتا درگاهی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در این اثر سینمایی ایفای نقش می‌کنند.

فیلم سینمایی «ورود و خروج ممنوع»

فیلم «ورود و خروج ممنوع» به کارگردانی امید آقایی اولین روحانی فیلمساز است. این فیلم که تهیه کنندگی آن برعهده مرتضی شایسته است، یک داستان کمدی با رگ‌های اجتماعی دارد.

فیلم سینمایی «بعد از اتفاق»

شهاب حسینی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، چند سالی است که به عنوان تهیه کننده در سینمای ایران حضور دارد، این کارگردان در روند کاری جدید خود نه تنها به عنوان بازیگر در فیلم‌های اول حضور دارد، بلکه تهیه کنندگی فیلم‌های اول را نیز برعهده دارد، این هنرمند در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به کارگردانی پوریا حیدری اوره حضور دارد، فیلمی که با موضع کودک و نوجوان ساخته شده و در سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشت، این فیلم داستان روح الله کودکی است که بعد از اتفاق ناگواری تصمیم می‌گیرد با شرایط کنار بیاید و به دنبال هدفش برود.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون رضا کیانیان، جوادعزتی، گلاره عباسی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، نیما شعبان نژاد، یسنا میرطهماسب، علی انصاریان، روح الله جعفری حضور دارند.

فیلم سینمایی «نارگیل»

«نارگیل» اولین فیلم بلند سینمایی داوود اطیابی است که تهیه کنندگی آن را ابراهیم عامریان برعهده داشته است، یک اثر برای کودک و نوجوان که می‌تواند برای مخاطبان کودک جذاب باشد، داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که نقشه یک گنج جادویی پیدا می‌شود و اتفاقاتی را رقم می‌زند.

غلامحسین لطفی، بیژن بنفشه‌خواه، علیرضا استادی، سحر قریشی، شقایق دهقان، نصرالله رادش، امید روحانی، مانیا علیجانی و آرین اسمعیلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند، علاوه بر آن محمدرضا علیمردانی، هومن حاج عبدالهی، مجید آقاکریمی صداپیشگان این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «باباسیبیلو»

ادوین خاچیکیان فرزند ساموئل خاچیکیان اولین فیلم سینمایی خود را برای کودکان و نوجوانان ساخته است، «بابا سیبیلو» یک کمدی خانوادگی است که البته تا امروز خط داستانی برای آن منتشر نشده است. باید دید این کارگردان جوان می‌تواند نظر داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کند یا خیر. یکی از نکات جالب این فیلم حضور بازیگر ۵ ساله تا ۱۰۰ ساله است که این خود نکته جالبی به شمار می‌رود. رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، امیر نوری، یوسف صیادی، پارسیا شکوری، محمدطاها بهروز پور، خشایار راد، علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی، هانیه غلامی مهرگان علوی، محمدرضا احمدی، فرهاد ریش سفیدی، آوا دهقانی، محمد پناهی، مهدی هاشم پور، زهرا گلدوست، شهلا سرشار، احمد یاوری شاد، احسان پرفکت، مرتضی دلداده، حسین روزبه، حسینعلی قورچی، یگانه ظرافتی، ابوالفضل قهرمانی بازیگران فیلم سینمایی «باباسیبیلو» هستند.

در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، تنها یک فیلم انیمیشن با نام «پسر دلفینی» حضور دارد که برای کودک و نوجوان ساخته شده است، این فیلم انیمیشن را محمد خیراندیش کارگردانی و محمدامین همدانی تهیه کرده است.

پسر دلفینی تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که پس از طی حدود ۲ سال از تولید آماده نمایش شد. مساله مهم این است که این فیلم تنها اثر انیمیشن شرکت کننده در این دوره از جشنواره است و به همین دلیل این امکان وجود دارد که سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن جشنواره به دلیل اینکه تنها پروژه انیمیشن به این فیلم تعلق نگیرد، البته این را باید بگوییم که این انیمیشن در رشته‌های مختلف داوری خواهد شد.

فیلم سینمایی «خانه ماهرخ»

فیلم سینمایی «خانه ماهرخ» به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه‌کنندگی مشترک محمد محمدی و شهاب حسینی در میان 62 فیلم بلند سینمایی است که حائز شرایط حضور در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هستند و مورد داوری خواهد گرفت. در خلاصه داستان این فیلم اجتماعی آمده است: «ماهرخ» که مشغول بازی در اولین فیلمش است، وارد خانه می‌شود و توسط همسرش «کیوان» و دوستانِ مشترکشان، به مناسبت تولدش غافلگیر می‌شود. حجم برف شادی روی سر و هیکل ماهرخ بیش از حد است، کیوان به او نزدیک می‌شود و همین که برای روشن کردنِ شمعِ روی کیک فندک می‌زند، ماهرخ آتش می‌گیرد. کیوان به اتهام به آتش کشیدنِ ماهرخ، دادگاهی می‌شود و شبهات و سوالاتِ متعددی مطرح می‌شود. ظاهراً کیوان به دلیل حسادت یا مخالفتش با ماهرخ برای بازی در فیلم چنین بلایی را سرش آورده. همین حسادت یا شبهات، داستان را به مسائل اجتماعیِ پیرامون سینما سوق می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار