خدمات درمانی هلال‌احمر ایران در آفریقا توسعه می‌یابد

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری میان هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت سیرالئون با هدف راه‌اندازی مرکز تخصصی زنان و زایمان و ارتقای خدمات درمانی هلال‌احمر در این کشور تمدید شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
خدمات درمانی هلال‌احمر ایران در آفریقا توسعه می‌یابد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر با وزیر بهداشت عمومی کشور سیرالئون دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار بر لزوم ارائه خدمات تخصصی در مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در سیرالئون تاکید و همچنین توافق شد تا تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت سیرالئون که از سال ۲۰۱۷ تمدید نشده بود، مجدد تمدید بشود.

بر این اساس جمعیت هلال‌احمر ایران می‌تواند نسبت به نوسازی تجهیزات، راه‌اندازی بخش تخصصی از جمله زنان و زایمان و همودیالیز در این مرکز درمانی اقدام کند.

همچنین در تداوم این همکاری‌ها مقرر شد، طرفین بر اساس پیش‌نویس یادداشت تفاهم‌نامه‌ای که تا دوشنبه هفته جاری تبادل می‌شود، نظرات تخصصی خود را برای گفت‌وگوهای بیشتر روی این تفاهم‌نامه ارائه کنند تا بتوانند نقش مؤثری را در ارائه خدمات داشته باشند.

بخش‌های تخصصی زنان و زایمان، همودیالیز و خدمات مادر و کودک از جمله موضوعات مورد نیاز وزارت بهداشت سیرالئون در فریتاون برای ارائه خدمات است که در این تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این دیدار وزیر بهداشت عمومی سیرالئون با تقدیر از کمک‌های هلال‌احمر به کشور سیرالئون، گفت: سفر رئیس جمعیت هلال‌ایران به این کشور در زمان مناسبی انجام شده است. در واقع خدماتی که هلال‌احمر ایران در این مرکز ارائه می‌کند به همراه ارتقای آنها، در تداوم همکاری‌ها مفید خواهد بود و کمک بزرگی به مردم این کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار