با ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه‌شنبه؛

دمای هوای کشور ۸ تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت در پی ورود این سامانه بارشی دمای هوا در برخی مناطق کشور حدود ۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دمای هوای کشور ۸ تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، شمال فارس، بوشهر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت و طی روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، دامنه بارش‌ها شمال غرب کشور را در برخواهد گرفت.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه با گسترش این سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود. طی روز پنجشنبه نیز فعالیت سامانه بارشی علاوه براین مناطق در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز جمعه فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. پیامد ورود این سامانه بارشی نیز رگبار برف و باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف است.

وی تصریح کرد: از فردا بعد ازظهر نیز تا اواخر هفته به تناوب دریای خزر مواج خواهد بود و از فردا بعد ازظهر تا چهارشنبه بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود. از بعد ازظهر امروز و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۹ و ۳۰ دی در شمال غرب، گیلان، بخش‌هایی از جنوب شرق، کرمان، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شمال شرق کشور وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد خواهیم داشت. کاهش دما در شمال شرق کشور نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار