رئیس‌جمهوری در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا؛

راهپیمایی 22بهمن به صورت نمادین برگزار می‌شود

واکسیناسیون در زمستان امسال و بهار و تابستان سال آینده انجام خواهد شد/ واکسن «پاستور» بهار سال آینده وارد می‌شود/ واکسن «کواکس» اواخر امسال و اوایل سال آینده به کشور وارد می‌شود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد که مراسم امسال 22 بهمن به صورت نمادین، خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد که هم مراسم داشته باشیم و هم به گونه‌ای نباشد که مشکلی برای مردم اتفاق بیافتد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمایی 22بهمن به صورت نمادین برگزار می‌شود

حسن روحانی در این نشست با بیان اینکه شرایط نسبتا مناسبی در کشور در زمینه کرونا وجود دارد، تاکید کرد: این به مفهوم و معنای ضعیف شدن مراعات پروتکل‌ها نیست. باید کماکان مراقبت کرد. هرجا که مردم همه مراعات کردند توانستیم کنترل کنیم اما هرگاه این مراعات مورد تردید قرار گرفت، دچار مشکلات زیادی شدیم.

رئیس‌جمهوری از همه مردم خواست در همه شرایط و از جمله در مراسم ایام عزاداری شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه(ع)، در کنار یک عمل مستحب بزرگ، پروتکل‌های بهداشتی را نیز به عنوان یک واجب بزرگ به طور دقیق رعایت کنند. روحانی ادامه داد: اگر چه فوت حتی یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا هم زیاد است، اما کاهش چشمگیر موارد فوتی و رسیدن آن به عدد 2 رقمی که نتیجه تلاش‌های کادر درمان و رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است، باعث خوشحالی و گواه این نکته است که رعایت نکات بهداشتی بیش از هر کس به نفع خود مردم است.

وی با بیان اینکه همه کسب و کارها، دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند و هر کدام از مشاغل رعایت نکنند، با آن‌ها برخورد می‌شود، گفت: در مسائل اداری هم این رعایت‌ها وجود دارد. در حوزه آموزش هم گرچه به آموزش جوانان و نوجوانان ما لطماتی وارد شده است اما به خاطر سلامت مردم، آموزش حضوری بسیار به صورت محدود انجام می‌شود.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: درباره امور مذهبی و فرهنگی اما بحث وجود دارد. در این زمینه باید مراقبت کرد، بازگشایی‌ها در مسایل فرهنگی و مذهبی می‌تواند انجام گیرد بشرط اینکه صددرصد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود. گزارشی هم در این جلسه ارائه شد که در برخی از شهرها در امور و مراسم‌های مذهبی و تجمعات و سفرها، پروتکل‌ها اصلا رعایت نشده است.

روحانی با بیان اینکه باید در تردد درون و برون شهری و حضور در مراسم‌های خانوادگی و دورهمی‌ها خیلی مراقبت کرد، گفت: این لبه مرز است و باید مراقبت کنیم دچار موج جدید نشویم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به نگرانی وزیر بهداشت از ورود به موج چهارم کرونا در اثر عدم رعایت پروتکل‌ها، گفت: این نگرانی به حق است. این ویروس در ایران ریشه‌کن نشده است. یک نگرانی این است که این ویروس جهش یافته است. این جهش ممکن است از داخل باشد یا کسی از خارج بیاورد. نمی‌توانیم بگوییم ما شرایطی جدا از تمام دنیا داریم، ممکن است ما هم دچار مشکلاتی شویم که دیگر کشورها با آن مواجه هستند. وضعیت زمستان و سرما و نیز آلودگی هوا و هوای نامساعد و وارونگی هوا، دیگر نگرانی ما هستند که به ویروس کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید مجالس سوگواری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: همه مردم و همه شهرها باید رعایت کنند. توقع ما از مراکز مذهبی بیشتر است و باید رعایت کامل داشته باشند. امروز برای مراسم 22 بهمن هم تصمیم گرفته شد. به دلیل شرایطی که ما داریم با یک شرایط خاصی این مراسم باید برگزار شود؛ مراسم 22 بهمن به صورت نمادین و موتوری و خودرویی برگزار می‌شود که هم مراسم داشته باشیم و هم به گونه‌ای نباشد که مشکلی برای مردم اتفاق بیافتد.

روحانی با بیان اینکه باید در چند مرحله دنبال واکسیناسیون باشیم، گفت: تلاش ما این است که در زمستان 99 بخشی از واکسیناسیون را انجام دهیم آن هم با اولویت کادر درمانی و افراد دارای شرایط پرخطر. واکسن کواکس که خریداری شده است ممکن است اواخر امسال و اوایل سال آینده به کشور وارد شود. پاستور هم اسم واکسنی است که با همکاری یک کشور دیگر میسازیم که بهار سال آینده به دست‌مان می‌رسد. سعی ما این است که در زمستان امسال، بهار و تابستان سال آینده واکسیناسیون را انجام دهیم تا از این معظل عبور کنیم. اما دقت کرد که آغاز واکسیناسیون و حتی واکسیناسیون سراسری به معنای رفع کامل نگرانی‌ها نیست و باید تا زمان ریشه‌کن شدن بیماری، دستورالعمل‌های بهداشتی کماکان با قوت و به صورت کامل اجرا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار