۳۲۰۰ اشتغال جدید در مناطق آزاد و ویژه ایجاد شد

تهران (پانا) - قطار شتابان افتتاح طرح‌ها در دولت «تدبیر و امید» امروز در ایستگاه چهل‌ویکم، میهمان دو منطقه آزاد و چهار منطقه ویژه اقتصادی بود که رهاورد آن بهره‌برداری از ۶۱ طرح تولیدی، صنعتی، تجاری و زیرساختی با اشتغالزایی بیش از سه‌هزار و ۲۰۰ نفری بود.

کد مطلب: ۱۱۵۵۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
۳۲۰۰ اشتغال جدید در مناطق آزاد و ویژه ایجاد شد

به گزارش ایرنا، پس از اینکه در بیستم شهریورماه امسال ۵۸ طرح در مناطق آزاد قشم و کیش و مناطق ویژه اقتصادی ارس و پیام به بهره‌برداری رسید، این بار قطار افتتاح طرح‌های ملی دولت «تدبیر و امید» با ۶۱ طرح تولیدی، صنعتی، تجاری و زیرساختی به ارزش ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی سه‌هزار و ۲۲۳ نفر، یک بار دیگر به ایستگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسید.

برپایه این گزارش، در روز جاری و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری طرح هایی در مناطق آزاد قشم و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان، کاوه و سلفچگان به بهره برداری رسید.

لزوم افزاش امتیازات و معافیت‌ها در مناطق آزاد

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت‌: اقداماتی در مناطق آزاد و ویژه در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ انجام شده که در مسیر توسعه بوده است.

به گفته وی، آمارها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل، ۵۶ درصد افزایش یافته است و این یعنی فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی شکسته خورده و نتوانستند جلوی ما را بگیرند.

رییس جمهوری خاطرنشان‌کرد: در یک سال گذشته با همه فشارها توانستیم سرمایه گذاری خارجی را بیشتر جذب کنیم، سرمایه گذاری داخلی هم ۵۷ درصد شده است؛ بنابراین ما مسیر را درست رفته‌ایم و توانستیم جاذبه این مناطق را بیشتر کنیم.

وی بیان‌داشت: امروز همه کشورهای منطقه مناطق آزاد دارند چه آنهایی که بندر دارند و چه آنهایی که مناطق خشکی را به مناطق آزاد تبدیل کردند، بنابراین ما با کشورهای منطقه و همسایه در حال رقابت هستیم.

روحانی تاکید کرد: باید روز به روز امتیازات معقول و معافیت‌ها را در مناطق آزاد بیشتر کنیم.

افزایش ۵۷ درصدی سرمایه گذاری جذب شده در ۹ ماهه امسال

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم از افزایش ۵۷ درصدی میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در مناطق آزاد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در هم‌سنجی با پارسال خبر داد و تصریح کرد: تحقق این مهم با وجود چالش‌های ناشی از مشکلات ارزی، گمرکی و مالیاتی، محدودیت‌های ناشی از تحریم ها و کرونا، درخشان و قابل توجه است.

به گفته «مرتضی بانک»، میزان سرمایه‌گذاری داخلی جذب شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سال ۹۲ تا به امروز ۱۰۸ هزار میلیارد تومان و ۲۸.۵ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه‌داد: همچنین بیش از ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیز محقق شد و از پروژه‌های آن نیز بهره‌برداری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار