در نشست وزیرآموزش وپرورش بامدیران معاونت آموزش متوسطه؛

مسگرزاده: هدایت تحصیلی، فرایندی اعمال نمی‌شود

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل دفتر متوسطه اول هدایت تحصیلی فرایندی اعمال نمی‌شود فرماندهی این طرح با معاونت پرورشی در ستاد و اجرا در استان‌ها به عهده معاونت آموزشی است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مسگرزاده: هدایت تحصیلی، فرایندی اعمال نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه درجلسه ای که روز دوشنبه 22دی ماه که باحضور وزیر معاون آموزش متوسطه وزیر برگزار شد مدیران هرکدام گزارشی از اقدامات وبرنامه های خود بیان کردند.

مرضیه مشگرزاده دراین نشست به آمار 3559337 دانش آموز و 137903 کلاس درس و 136282 معلم در 26053 مدرسه در سال تحصیلی 1399-1400 پرداخت و به آمار8823 دبیرستان باجمعیت کمتراز 50 دانش آموز که مجموعا 300845 دانش آموز دارند اشاره کرد.

وی اشاره ای هم به اولویت های برنامه ای دفتر متوسطه اول داشت و مهمترین برنامه های دفتر را عنوان کرد.

به گفته مسگرزاده تامین و عدالت ودسترسی به عدالت (شناسایی بازماندگان از تحصیل -حمایت از مدارس روستایی-تقویت مدارس شبانه روزی وراهبردهای اجرایی در کیفیت بخشی در مدارس شبانه روزی-تربیت معلمان چند مهارتی-تدوین بیش از200 درسنامه دردبیرخانه های تخصصی-همکاری باسازمان بسیج برای چاپ وانتشار وتوزیع در مناطق محروم-ایجادفرصت برابردرشبکه شادومدرسه تلویزیونی-و4000ساعت نفر وبینارآموزشی درسال جاری است.

مدیرکل دفتر متوسطه اول در ادامه گزارشات خود درخصوص ارتقای مدیریت آموزش وفراخوان ایده های نو وتجربیات اثربخش بامحوریت دبیرخانه مدیران مدارس که درخراسان رضوی مستقر است خبر داد که باابلاغ آن به استانها ایده ها وتجربیات خود رامعطوف به محورها ومعیارهای الگوی تعالی مدیریت مدرسه ارسال کنند تا مخزنی برای این کار جمع اوری شده است.

وی درادامه ضمن نظارت برکیفیت آموزشی که به عنوان یک اولویت است از ایجاد340کانال درسی ویژه دانش آموزان در شبکه شاد و بارگذاری بیش از2760محتوای آموزشی که شامل فیلم آموزشی، فایل صوتی، پادکست واسلاید و ایجاد12کانال برای 12گروه تخصصی معلمان درشبکه شاد خبرداد و خاطرنشان کرد: این کانال ها راه های جدید برای توسعه شایستگی معلمان ایجاد کردند.

مسگرزاده از برگزاری دوره های آموزش معلمان باعناوین (96ساعت تخصصی از شبکه شاد برای معلمان ودوره آموزش ارزشیابی تحصیلی تربیتی با12فیلم تخصصی برای کارشناسان آموزشی -دوره آموزش مدارس شبانه روزی و.. )در سال جاری خبرداد و درباره برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در فضای کرونایی که تا روزشنبه 3500000دانش آموز در 6 عنوان رشته ثبت نام کردند گفت که نشان از استقبال بسیارخوب دانش آموزان دراین شرایط است.

درپایان جلسه مسگرزاده مشکلاتی رادرخصوص ادغام وحذف عناوین پستی و اداری برای مقاطع تحصیلی متوسطه در مناطق و استان ها و کاهش اعتبارات کیفیت بخشی و مشکل عدم وحدت فرماندهی درصف وستاد در خصوص هدایت تحصیلی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر متوسطه اول گفت: هدایت تحصیلی فرایندی اعمال نمی شود فرماندهی با معاونت پرورشی در ستاد و اجرا در استان ها به عهده معاونت آموزشی انجام می شود واین وحدت فرماندهی را به دنبال ندارد و هدایت تحصیلی بایک مساله جدی روبرو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار