دستگیری ۱۲ شرور وحشت آفرین در پایتخت

تهران (پانا)- رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری ۱۲ تن از اراذل و اوباش پایتخت در عملیات‌های جداگانه پلیسی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۱۲ شرور وحشت آفرین در پایتخت

به گزارش ایسنا، سردار علی ذوالقدری با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی جزو مهم‌ترین مطالبات مردم از پلیس است، گفت: در همین راستا نیز پلیس با اشراف اطلاعاتی و رصد همیشگی با هرگونه اقدامات مجرمانه این افراد برخورد خواهد کرد. در همین راستا نیز در عملیاتی افرادی که در جریان یک درگیری و نزاع جمعی در قیطریه تهران اقدام به تخریب ساختمان و اموال شهروندان کرده بودند، در عرض کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

وی در تشریح جزئیات این ماجرا گفت: روز یکشنبه هفته جاری چندتن از اراذل و اوباش شمال تهران با دو دستگاه سواری بی.ام.دبلیو و مزدا۳ به خیابانی در محله قیطریه رفته و در حالی که قمه و شمشیر به دست داشتند به خانه یکی از اهالی حمله کرده و اقدام به تخریب درب و لابی ساختمان کردند.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به گزارش موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و حضور ماموران در محل گفت: با ورود عوامل پلیس امنیت تحقیقات اولیه انجام و مشخص شد که این افراد پلاک خودروهای خود را مخدوش کرده بودند. همچنین این احتمال نیز مطرح شد که اوباشگران دارای خصومت شخصی با مالک ساختمان هستند.

ذوالقدری با اشاره به اخذ مجوز عملیات برا دستگیری این افراد از مقام قضایی گفت: ماموران در جریان تحقیقات خود با کمک شاکی و با استفاده از شواهد و مستندات موجود هویت متهمان و اوباشگران حمله کننده را شناسایی کرده و ساعاتی بعد سه نفر از آنان را در مخفیگاهشان واقع در محله الهیه دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی ازمتهمان دستگیر شده گفت: این افراد که در سوابقشان شرارت، شرب و خمر، مشارکت در نگهداری و توزیع مشروبات الکلی، درگیری و ... وجود داشت، با پذیرش بزه انتسابی انگیزه‌شان از این اقدام را زهرچشم گرفتن از شاکی و وجود اختلافات چندساله با خانواده اش عنوان کردند.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از عملیات دیگر ماموران این پلیس برای دستگیری اوباشگرانی که اقدام به ایجاد درگیری مسلحانه در قیمت جنوبی بزرگراه یادگار امام (ره) کرده بودند، خبر دادو گفت: مدتی قبل یک مورد درگیری و شرارت در محدوده تقاطع خیابان دستغیب و بزرگراه یادگار امام به پلیس امنیت گزارش شد که با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که چند اوباشگر مسلح به راننده یک دستگاه سواری پژو ۲۰۷ حمله‌ور شده و با تیراندازی در محل او را از ناحیه سر، گردن و ... مجروح کرده و پس از تخریب خودروی وی از محل متواری شده‌اند.

ذوالقدری با اشاره به اقدامات ماموران برای شناسایی و دستگیری مجرمان این پرونده گفت: یکی از عوامل این نزاع از سوی شاکی مورد شناسایی قرارگرفته و مشخص شد که این فرد جزو اراذل و اوباش سطح یک شهر تهران که با تعدادی از نوچه‌هایش اقدام به حمله به این فرد کرده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز عملیات از مقام قضایی گفت: ابتدا در عملیاتی عامل اصلی این درگیری دستگیر و پس از آن نیز سه نفر ازنوچه‌های این فرد در محله ۱۳آبان تهران شناسایی و دستگیر شدند. این افراد در جریان بازجویی‌های پلیسی اعتراف کردند که به دلیل اختلاف حساب با شاکی به وسیله قمه و اسلحه به او حمله‌ور شده و از محل متواری شده‌اند.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اجرای عملیاتی دیگر برای دستگیری اراذل و اوباش در همین محله خبر داد و گفت: مدتی قبل بود که ماموران پلیس با خبر شدند چند تن از اراذل و اوباش سطح یک و سابقه دار جنوب غرب تهران در منطقه هاشمی و جیحون اقدام به ایجاد دو درگیری دسته جمعی کرده و با استفاده از قمه، شمشیر و اسلحه موجبات ترس و وحشت اهالی را فراهم کرده‌ و به تعدادی از خودروهای سواری و اماکن نیز خسارت زده‌اند.

ذوالقدری با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این افراد آغاز شد، گفت: در جریان این تحقیقات هویت سه تن از این اوباشگران مشخص شد و ماموران با اخذ مجوز از مقام قضایی برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه هر سه شرور شناسایی شده دارای سوابق متعدد کیفری و در تهران و یکی از شهرهای شمالی کشور بودند، گفت: یکی از این افراد در تهران و دو نفر دیگر هم که در شمال کشور مخفی شده بودند چند روز بعد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. این افراد در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ عملیات دیگر ماموران پلیس امنیت در دستگیری اراذل و اوباش را مربوط به محله مهرآباد جنوبی برشمرد و گفت: اواسط ماه جاری بود که تعدادی از اراذل و اوباش جنوب غرب تهران با ایجاد درگیری در محله‌های هاشمی و مهرآباد جنوبی سبب اخلال در نظم عمومی و وحشت ساکنان شده و خساراتی را نیز به خودروهای سواری وارد کردند.

وی با بیان اینکه شکایات و گزارش‌های متعددی از این اقدام به پلیس مخابره شده بود، گفـت: تیمی ویژه از ماموران پلیس امنیت مسئول رسیدگی به این پرونده شده و در جریان آن یکی از اوباشگران و طرفین نزاع از سوی ماموران شناسایی و مشخص شد که این فرد دارای دستکم ۱۲ فقره سابقه نزاع دسته جمعی و اخلال در نظم عمومی است و در تمام این موارد نیز به عنوان نوچه فردی دیگر در نزاع‌ها حضور داشته است.

ذوالقدری با بیان اینکه محل اختفای این فرد در محله بریانک مورد شناسایی قرار گرفت، اظهارکرد: زمانی که ماموران برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند، او قصد فرار از محل و درگیری با ماموران را داشت که در همین راستا ماموران پلیس با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده و او را که به دلیل اصابت گلوله مجروح شده بود دستگیر و به بیمارستان منتقل کردند.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه این فرد پس ازمداوا به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: همزمان متهم دیگر پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفته و مشخص شد که او نیز از اوباش سابقه‌دار پایتخت است که این فرد نیز در عملیاتی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

وی با بیان اینکه مبارزه پلیس با اراذل و اوباش ادامه خواهد داشت و تعطیل شدنی نیست، گفت: در مجموع این عملیات‌ها ۱۲ تن از اراذل و اوباش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند که برای آنان پرونده‌های جداگانه تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط با مجرمان دستگیر شده در تهران ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار