ظرفیت سازی برای پیشگیری ازاعتیاد و رفتارهای پرخطر

شهرری(پانا) - کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ناحیه دو شهر ری، از فعالیت کانون یاریگران زندگی با هدف ظرفیت سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد ورفتارهای پرخطرخبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت سازی برای پیشگیری ازاعتیاد و رفتارهای پرخطر

فرشته عباسی در حاشیه وبینار تخصصی مدیران مشمول طرح به خبرنگار پانا گفت: در این طرح کوشش براین است با تشکیل و شبکه‌سازی همیاری ‌ های دانش آموزان و ذینفعان مدرسه و محله، همچنین باتوانمند سازی در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، زمینه‌ای فراهم شود که دانش آموزان به همراه والدین، مدرسه و ذینفعان محلی، تمامی فرایند شناسایی رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه، طراحی، حمایت‌جویی، اجرا و مستندسازی پروژه‌های کوچک مدرسه‌ای را خود برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

او در ادامه درمورد نحوه اجرای این برنامه در ناحیه دو شهر ری افزود: ابتدا با توجه به انتخاب منطقه ای از سوی اداره کل شهرستانهای استان تهران ۳۰ درصد مدارس در مقاطع مختلف انتخاب شدند، که مجموع آن ۵۲ مدرسه می‌شود و مدیر هر مدرسه موظف به تشکیل گروه ۵۰ نفری دانش آموزان و۵۰ نفری اولیا همان دانش‌آموزان در پیام رسان شاد است.

اوگفت: مجموعا ۲۶۰۰ دانش آموز، ۲۶۰۰ اولیا و ۵۲۰ همکاردرسطح ناحیه دوری دراین طرح قرارگرفتند.

عباسی خاطر نشان کرد: پس ازتشکیل گروه‌ها برای هرگروه به صورت مجزا ۳ جلسه آموزشی برگزارمی شود که درمجموع ۳۱۲ کارگاه آموزشی ۱ ساعته برگزار می‌شود.

خبرنگار: مریم ایمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار