معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تهران:

طرح نماد شامل فعالیت‌های رشدمدار و آموزش‌مدار است

تهران(پانا) - معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تهران گفته است طرح نماد شامل فعالیت‌های رشدمدار و آموزش‌مدار است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد شامل فعالیت‌های رشدمدار و آموزش‌مدار است

محمد رحیم، معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تهران در جلسه هم‌اندیشی با موضوع طرح نماد(نظام مراقبت‌اجتماعی دانش‌آموزان) در گروه آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۲ ‌در فضای شاد برگزار شد؛ پیرامون کانون یاریگران زندگی و اهداف آن صحبت کرد و گفت: گروه کانون یاریگران در مدرسه شامل ۱۰ نفر عضو اصلی مدیر، معاون پرورشی، مراقب سلامت، مشاور، نماینده معلمین و نماینده اولیا و ۴ نفر از شورای دانش آموزی یا اعضای هلال احمر یا سفیران مدرسه است و البته تا ۵۰ نفر هم ظرفیت عضوگیری دارد.

رحیم اضافه کرد: این طرح شامل فعالیت‌های رشد مدار و آموزش مدار است که مقرر شد هر هفته ۲ تا ۳ آموزش در گروه کانون یاریگران شهر تهران قرار داده شود.
وی افزود: بخش جذاب کانون یاریگران زندگی، ترسیم و تدوین نیم رخ مدرسه و محله و به اختصار فعالیت جامعه محور است.

در این طرح نقشه خطرپذیری در واقع درخت راهکارها که مشکل و مساله در تنه به‌عنوان یک پروژه کوچک ترسیم و عواملی که پیامدهای مشکل در سطح مدرسه و محله ایجاد می کند به‌عنوان شاخ و برگ در نظر گرفته می‌شود.

رحیم افزود: باید تقسیم کار در مدرسه انجام شود و فردی انعکاس دهنده جهت اخبار و اطلاع رسانی باشد تا به ثبت و ارسال فایل های آموزشی و مستندات کمک کند و کلیپ های مفید در اختیار گروه هدف قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حمایت جوی در این طرح بسیار اهمیت دارد و باید اجماع بیرونی و درونی در اجرای هر چه بهتر پروژه کوچک یاری رسان باشد‌.
در آخر وی افزود: روز درختکاری که مصادف با ۱۶ اسفند است، در مدرسه یا منطقه یک نهال به میمنت به بار رسیدن این طرح و اجرای آن کاشته می‌شود.

فرشته لطیفی، کارشناس مسئول واحد سلامت و پیشگیری نیر در ادامه مواردی را در مورد بحث نماد و غربالگری در سامانه همگام و ارجاع موارد اورژانسی به قسمت مشاوره اداره بیان کرد.

وی تصریح کرد: طرح کانون یاریگران زندگی مدارس منتخب و شرح وظایف و اعضای کانون باید تکمیل و به اداره ارجاع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار