اختراع ربات ضدکرونا توسط دو دانش‌آموز منطقه رودهن با ضدعفونی اشیا

رودهن (پانا) - ربات ضد کرونا بیشتر برای وسایل کوچک که شاید بعضی ها به ضدعفونی آن زیاد توجه نمی‌کنند، مانند، خودکار، سوئیچ ماشین، کلیدو...کاربرد دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اختراع ربات ضدکرونا توسط دو دانش‌آموز منطقه رودهن با ضدعفونی اشیا

محمدیاسین قاسمی و علی مرادی دو نوجوان دوره متوسطه آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا اظهار کردند: اختراع ربات پاک‌یاران یا ربات ضدکرونای ما که با راهنمایی کرمی، یکی از دبیران به انجام رسید، برگزیده جشنواره زنگ هشدار کرونا شده است.

قاسمی در تشریح این ربات گفت: ربات ضدکرونا با دو روش اشعه UV و دمای هوا، اجسام را ضدعفونی خواهد کرد و انرژی دستگاه الکتریکی است (۲۲۰v) و البته اشعه UV برای بدن مضر است، اما دستگاه ما کاملاً پوشیده است و هیچ آسیبی به مصرف کننده نخواهد رساند.

او بیان کرد: اختراع این دستگاه کار آسانی نبود، چرا که در برنامه‌نویسی گاهی دچار مشکل می‌شدیم اما با تلاش‌های زیاد به موفقیت رسیدیم.

علی مرادی نیز گفت: این ربات بیشتر برای وسایل کوچک که شاید بعضی به ضدعفونی آن زیاد توجه نمی‌کنند، مانند، خودکار، سوئیچ ماشین، کلید و... کاربرد دارد.

او در مورد نحوه کارکردن برای درست کردن دستگاه ادامه داد: در شرایط وجود کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط سه بار آن هم در حیاط خانه همدیگر را ملاقات کردیم تا ربات را تکمیل کرده و بقیه کار را هر کدام جداگانه انجام دادیم و همین امر موجب بالا رفتن سرعت کار شد.
این دو مخترع جوان منطقه رودهن راز موفقیت خود را استفاده از وسایل درجه یک، برنامه‌ریزی صحیح و دقیق و کار گروهی منسجم دانستند.

آنها به سایر دانش‌آموزان توصیه کردند: داشتن اعتماد به نفس اصل اساسی در عرصه‌های مختلف علمی است و از مسئولین درخواست کردند تا با استعدادیابی دقیق دانش‌آموزان راه را برای رسیدن به اهداف و موفقیت‌های علمی هموار سازند.

خبرنگاردانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار