معلم محمودآبادی دست از تدریس نمی‌کشد؛ آموزش روی تخت بیمارستان

ساری (پانا) - فاطمه‌زهرا شیرسوار، معلم جوان محمودآبادی است که روی تخت بیمارستان هم نگران دانش‌آموزانش است که باید امتحان درس او را پشت سر می‌گذاشتند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم محمودآبادی  دست از تدریس نمی‌کشد؛ آموزش روی تخت بیمارستان

فاطمه‌زهرا شیرسوار، کارشناس مامایی است و از سال 89 به صورت معلم خرید خدماتی در مدارس مربی بهداشت فعال بوده و اکنون حدود شش ماه است که معلم حق‌التدریس در هنرستان بعثت و دبیرستان متوسطه دوم پروین شهرستان محمودآباد است. او معلم است و در هیچ حالی دست از تدریس نمی‌کشد؛ حتی روی تخت بیمارستان.

چهارشنبه دهم دی‌ماه بود که دانش‌آموزان هنرستان بعثت باید امتحان مجازی درس مربوط به این مربی را می‌گذراندند؛ شیرسوار در این باره می‌گوید«در منزل ما فقط یک قسمت نزدیک به آشپزخانه آنتن‌دهی‌اش خوب است. نمی‌خواستم سوالات دیر به دست بچه‌ها برسد و آن‌ها فرصت داشته باشند، تمام کارهایم را انجام دادم و دفترهایم را برداشتم و به سمت آشپزخانه رفتم که آنتن داشته باشم، از پله‌ها افتادم و پایم از دو قسمت نازک‌نی و درشت‌نی شکست.بخش رادیولوژی بیمارستان شهدا به من گفت که باید جراحی شوم و همان روز بستری شدم، از آن‌جایی که آب‌های میان‌بافتی باید خالی می‌شد و ورم می‌خوابید لازم بود که پا 48 تا 72 ساعت در آتل بماند تا روز شنبه سیزدهم که جراحی شود. تا دوماه آینده نمی‌توانم روی پا راه بروم.»

او پس از جراحی نگران دانش‌آموزانش بود که باید دوباره برای امتحان درس او حاضر می‌شدند: «درد را تحمل کرده و سوالات را آماده کردم و روی تخت بیمارستان سوالات را برای مدیر فرستادم تا مسئولیتی که به من محول شده است، بر زمین نماند و به نحو احسن انجام شود.»

احساس مسئولیت در شرایط نامساعد جسمی نتوانست احساس مسئولیت و نگرانی این خانم معلم را کمرنگ کند. تصویر او برای دانش‌آموزان تداعی یک شغل خستگی‌ناپذیر و همراه با عشق است.

ماه‌هاست که شیوع ویروس کرونا و درگیری همه‌ کشورهای جهان و همه مشاغل با بیماری کووید 19، حال و هوا و مسیر همه اتفاقات پیشین را عوض کرده است. معلمان با ورود به فضای آموزشی مجازی ضمن تجربه یک فضای جدید، نماهایی از ایثار و شیفتگی به شغلشان را به نمایش گذاشتند که گاه تبدیل به نماد عشق و دلدادگی به حرفه‌شان شده است. گرچه مدارس تعطیل است اما آموزش و ارتباط میان معلم و دانش‌آموز هرگز تعطیل نشده و نه تنها باقی مانده؛ بلکه به صحنه‌های فراموش‌نشدنی و دلنشینی نیز تبدیل شده است.

خبرنگار: مسلم خوشخو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار